به گزارش سنترسینماپرس به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی سوره، انیمیشن کوتاه «بیا آشتی کنیم» به کارگردانی عبدالله علیمراد در شانزدهمین جشنواره انیمیشن بیگ کارتون روسیه به نمایش درمی‌آید.

این رویداد که بزرگ‌ترین جشنواره انیمیشن سالانه در روسیه است، شامل نمایش انیمیشن‌های کوتاه و بلند مخصوص کودکان و بزرگسالان است و در کنار نمایش فیلم‌ها، نشست‌هایی با هنرمندان و کارگردانان برجسته و کلاس‌های تخصصی تکنیک‌های مختلف انیمیشن نیز برگزار خواهد شد.

شانزدهمین دوره این جشنواره در شهر مسکو و از تاریخ ۲۷ اکتبر تا ۷ نوامبر برابر با پنجم تا شانزدهم آبان برگزار می‌شود.

سریال انیمیشن کودکانه «بیا آشتی کنیم» محصول مرکز انیمیشن سوره که به تازگی موفق به دریافت جایزه جشنواره انیمور روسیه شده بود، در ۱۳ قسمت ۷ دقیقه‌ای به تولید رسیده و در ساخت آن از تکنیک استاپ موشن استفاده شده است. در این مجموعه، شخصیت‌ها از جنس خمیری هستند و قصه آن درباره دو شخصیت است که همسایه یکدیگر هستند و به تناسب داستان، تحولی میان آنها اتفاق می‌افتد.

این انیمیشن عروسکی، اثری بدون کلام و با زبان بین‌المللی است که با مقیاسی کوچک‌تر از واقعیت در نسبت یک به ده ساخته شده، پخش بین‌المللی این انیمیشن به عهده مرکز بین‌الملل سوره است.

سایر عوامل این انیمیشن عبارتند از تصویربردار: محمدرحیم بختیاری، صداگذار: مهرشاد ملکوتی، آهنگساز: عباس دبیردانش، طراح و سازنده عروسک‌ها: مانی کاشیان، تدوین: محمد ناصری، امور رایانه: سروش دیانتی، ترکیب‌بندی صحنه‌ها: امیرحسین علیمراد، عکاس و تصویربردار پشت صحنه: محمدرضا علیمراد، جلوه‌های ویژه: سیدمسعود معصوم زاده، لوازم صحنه: هدا عظیمی و الهام امینیان، محصول: مرکز انیمیشن سوره.