کد خبر : 2433
تاریخ انتشار : جمعه 9 اردیبهشت 1401 - 11:00

برپایی نخستین فیلمواره «خلیج فارس» همزمان در چهار استان کشور

برپایی نخستین فیلمواره «خلیج فارس» همزمان در چهار استان کشور

انجمن سینمای جوانان ایران با مشارکت وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی برای نخستین بار فیلمواره «خلیج فارس» را برگزار می‌کند. به‌ گزارش سنترسینماپرس به نقل از روابط‌ عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، نخستین فیلمواره «خلیج فارس» به‌ مناسبت روز ملی خلیج فارس (دهم اردیبهشت‌ماه) به‌ مدت ۳ روز، همزمان در چهار استان خوزستان، هرمزگان،

انجمن سینمای جوانان ایران با مشارکت وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی برای نخستین بار فیلمواره «خلیج فارس» را برگزار می‌کند.

به‌ گزارش سنترسینماپرس به نقل از روابط‌ عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، نخستین فیلمواره «خلیج فارس» به‌ مناسبت روز ملی خلیج فارس (دهم اردیبهشت‌ماه) به‌ مدت ۳ روز، همزمان در چهار استان خوزستان، هرمزگان، بوشهر و سیستان و بلوچستان توسط دفاتر انجمن سینمای جوانان در این استان‌ها برگزار می‌شود.

طیبه فلکیان معاون امور استان‌ها و مدیر امور جشنواره‌های انجمن سینمای جوانان ایران با اعلام این خبر افزود: این رویداد ملی با مشارکت وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی برگزار می‌شود و شامل برنامه‌هایی نظیر نمایش همزمان ۳ باکس فیلم از فیلمسازان این ۴ استان، برپایی نمایشگاه عکس از عکاسان این استان‌ها و برگزاری نشست‌های تخصصی مجازی با حضور فیلمسازان و پیشکسوتان این عرصه خواهد بود.

معاون امور استان‌های انجمن یادآور شد: عبدالرحمن برزگر مدیر انجمن سینمای جوانان استان بوشهر دبیری فیلمواره «خلیج فارس» را برعهده دارد و در پی نشست‌های مختلف مجازی با مدیران دفاتر هرمزگان، آبادان، اهواز، دزفول، بوشهر و زاهدان برنامه‌های متنوعی در این دفاتر تدارک دیده شده تا این رویداد ملی به بهترین شکل برگزار شود.

فلکیان این رویداد را حرکتی فرهنگی در جهت هم‌افزایی دفاتر و فیلمسازان عنوان کرد و ادامه داد: خلیج فارس متعلق به همه ایرانیان است و انجمن سینمای جـوانان ایران نیز با داشتن ظرفیت‌های منحصر به‌فرد در آموزش و تولید محتوا با موضوع «خلیج فارس» مصمم است دین خود را در این عرصه ادا کند.

وی بیان کرد: تعداد ۲۰ فیلم با همین موضوع از تولیدات این ۶ دفتر انتخاب شده که قرار است طی سه روز همزمان به‌صورت حضوری در دفاتر یاد شده و نیز به‌صورت آنلاین در پلتفرم «میدیو» به نشانی https://www.midio.ir اکران ‌شوند.

مدیر امور جشنواره‌های انجمن سینمای جوانان ایران در پایان درباره برگزاری نشست‌های تخصصی در این فیلمواره گفت: با توجه به ظرفیت دفتر خوزستان، مهدی کیخایی مدیر این دفتر عهده‌دار آموزش‌های مجازی این رویداد است که از طریق صفحه مجازی دفتر خوزستان برای علاقه‌مندان در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

فیلمواره «خلیج فارس» از دهم تا سیزدهم اردیبهشت برگزار خواهد شد.