کد خبر : 2910
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 آبان 1401 - 3:42

بیشترین جوایز برای فیلم فضایی؛ بهترین مستندهای سال را منتقدان انتخاب کردند

بیشترین جوایز برای فیلم فضایی؛ بهترین مستندهای سال را منتقدان انتخاب کردند

با انتخاب برندگان جوایز مستندهای منتخب منتقدان، بهترین فیلم‌های مستند در زمینه‌های مختلف برای سال ۲۰۲۲ انتخاب شدند. به گزارش سنترسینماپرس به نقل از ددلاین، با برگزاری مراسم اهدای جوایز «مستند منتخب منتقدان»، بهترین فیلم‌های مستند ۲۰۲۲ که می‌توانند از مدعیان مهم اسکار در بخش بهترین مستند باشند، معرفی شدند. در میان برندگان «شب به‌خیر

به گزارش سنترسینماپرس به نقل از ددلاین، با برگزاری مراسم اهدای جوایز «مستند منتخب منتقدان»، بهترین فیلم‌های مستند ۲۰۲۲ که می‌توانند از مدعیان مهم اسکار در بخش بهترین مستند باشند، معرفی شدند.

در میان برندگان «شب به‌خیر اوپی» ساخته رایان وایت بیشترین جوایز شامل بهترین مستند بلند، بهترین کارگردانی، بهترین موسیقی متن، بهترین مستند علمی/ طبیعت و بهترین نریشن را از آن خود کرد.

این فیلم مستند از آمازون استودیوز، درباره داستان واقعی آپورچونیتی، کاوشگر ناسا است که به مریخ فرستاده شد تا ماموریتی ۹۰ روزه را انجام دهد اما تا ۱۵ سال به کار خود ادامه داد.

در این بخش «آتش عشق» از نشنال جیوگرافیک فیلم دوم و «ناوالنی» از اچ‌بی‌او مکس به عنوان فیلم سوم انتخاب شدند.

در بخش سریال‌های مستند نیز «بیتلز: برگرد» از دیزنی+ در بخش بهترین مینی‌سریال مستند و بهترین مستند موسیقی انتخاب شد.

در بخش بهترین مستند بلند اول فیلم «تبر بد» ساخته دیوید سایو بهترین فیلم اول شد و جایزه بهترین فلیمبرداری هم به تیم فیلمبرداری فیلم «پارک‌های ملی عالی ما» از نتفلیکس اهدا شد.

جایزه بهترین تدوین به برت مورگِن برای «رویای ماه» از نئون رسید و «آتش عشق» جایزه بهترین مستند آرشیوی را از آن خود کرد.

«نوادگان» از نتفلیکس به عنوان بهترین فیلم تاریخی انتخاب شد و «سیدنی» از اپل تی‌وی جایزه بهترین مستند زندگینامه‌ای را از آن خود کرد. «ناوالنی» هم به عنوان بهترین مستند سیاسی شناخته شد.

جایزه بهترین فیلم مستند ورزشی به صورت مشترک به «شهروند اَش» از اچ‌بی‌او مکس و «به رکسام خوش آمدید» از اف‌ایکس اهدا شد.

«خرس مزاحم» از نیویورک استودیوز جایزه بهترین مستند کوتاه را به خانه برد و جایزه بهترین سریال مستند در حال پخش هم به «۳۰ در برابر ۳۰» رسید.

برچسب ها :

ناموجود