کد خبر : 2901
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 آبان 1401 - 5:25

جشنواره فیلم‌های ورزشی میلان ایتالیا ۲۰۲۲ به ۳ فیلم ایرانی جایزه داد

جشنواره فیلم‌های ورزشی میلان ایتالیا ۲۰۲۲ به ۳ فیلم ایرانی جایزه داد
سه فیلم ایرانی در چهلمین دوره جشنواره جهانی فیلم‌های ورزشی میلان ایتالیا ۲۰۲۲ دیپلم افتخار و مدال بلورین جشنواره را کسب کردند.

به گزارش سنترسینماپرس به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم‌های ورزشی ایران، در مراسم اختتامیه جشنواره جهانی فیلم‌های ورزشی میلان ایتالیا که شب گذشته یکشنبه، ۲۲ آبان ماه در این شهر برگزار شد، فیلم سینمایی «گیجگاه» به کارگردانی عادل تبریزی و تهیه‌کنندگی حنیف سروری در بخش آثار سینمایی، مستند «سمفونی حمید» به کارگردانی و تهیه کنندگی جعفر صادقی در بخش فیلم‌های فوتبالی و فیلم کوتاه «برنده» به تهیه کنندگی و کارگردانی صادق حسین خانی در بخش فیلم کوتاه، دیپلم افتخار و مدال بلورین جشنواره را کسب کردند.

سیدمجتبی علوی نماینده فدراسیون جهانی فیلم‌های ورزشی(FICTS) در ایران و عبدالحمید احمدی رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم‌های ورزشی ایران و مشاور وزیر ورزش و جوانان در مراسم پایانی این رویداد جوایز این سه فیلم را دریافت کردند. همچنین در این مراسم چهره‌های فرهنگی شهر میلان و ورزشکاران مطرح و نمایندگانی از ۱۲۰ کشور نیز حضور داشتند.

جشنواره فیلم‌های ورزشی ایران نماینده انحصاری فدراسیون جهانی فیلم و تلویزیون ورزشی (FICTS) است. مقر FICTS در میلان ایتالیا است که بیش از ۱۲۰ کشور عضو این فدراسیون هستند. جشنواره ایران به عنوان یکی از ۱۶ پایگاه جهانی و میزبان ۳۴ کشور آسیایی و منطقه برای ورود به جشنواره جهانی میلان مورد توجه فیلمسازان و سینماگران این کشورهاست.