کد خبر : 2764
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 شهریور 1401 - 4:44

«خانه دوست کجاست» عباس کیارستمی در جشنواره تلوراید ۲۰۲۲ دیده می‌شود

«خانه دوست کجاست» عباس کیارستمی در جشنواره تلوراید ۲۰۲۲ دیده می‌شود

جشنواره تلوراید فیلم «خانه دوست کجاست» عباس کیارستمی را در بخشی ویژه به نمایش درمی‌آورد. به گزارش سنترسینماپرس به نقل از ورایتی، جشنواره فیلم تلوراید ۲۰۲۲ از نمایش فیلم «خانه دوست کجاست» عباس کیارستمی در بخش ویژه خبر داد. «خانه دوست کجاست» محصول ۱۹۸۷ در بخش انتخاب کارگردان‌های مهمان جشنواره تلوراید نمایش داده می‌شود. دیگر فیلم‌های

جشنواره تلوراید فیلم «خانه دوست کجاست» عباس کیارستمی را در بخشی ویژه به نمایش درمی‌آورد.

به گزارش سنترسینماپرس به نقل از ورایتی، جشنواره فیلم تلوراید ۲۰۲۲ از نمایش فیلم «خانه دوست کجاست» عباس کیارستمی در بخش ویژه خبر داد.

«خانه دوست کجاست» محصول ۱۹۸۷ در بخش انتخاب کارگردان‌های مهمان جشنواره تلوراید نمایش داده می‌شود.

دیگر فیلم‌های این بخش شامل «واحه» ساخته لی چانگ-دونگ محصول ۲۰۰۲ از کره جنوبی که نماینده این کشور در اسکار سال ۲۰۰۳ بود، «آشنایی با دنیای بزرگ و گسترده» ساخته کایرا موراتووا محصول ۱۹۷۸ از شوروی، «شگفتی‌ها» ساخته آلیچه رورواکر محصول ۲۰۱۴ ایتالیا با بازی مونیکا بلوچی برنده جایزه بزرگ شصت و هفتمین دوره جشنواره کن، «مرثیه یک سفر» ساخته آلکساندر سوکورف محصول ۲۰۰۱ روسیه و هلند، «آتالانت» ساخته ژان ویگو محصول ۱۹۳۴ فرانسه است.

این بخش هر سال میزبان کارگردان‌های مهمان و فیلم‌های منتخب آنهاست. کارگردان‌های مهمان امسال تلوراید کانتمیر بالاگوف و کایرا کووالنکو فیلمسازان روسی هستند و این فیلم‌ها به انتخاب آنها نمایش داده می‌شوند.

از دیگر فیلم‌های حاضر در این دوره جشنواره تلوراید آمریکا می‌توان به اولین نمایش جهانی فیلم‌های «زنان حرف می‌زنند» ساخته سارا پولی بازیگر و فیلمساز کانادایی و «امپراتوری نور» ساخته سم مندس همراه تجلیل این دو چهره سینمایی یاد کرد.

«باردو» آلخاندرو ایناریتو، «استخوان‌ها وهمه» لوکا گوادانینو، «تار» تاد فیلد و «شگفتی» سباستین للیو نیز که از فیلم‌های حاضر در جشنواره ونیز امسال هستند در تلوراید هم نمایش داده می‌شوند و یک تجلیل هم از مارک کازینز مستندساز به عمل می‌آید.

فیلم‌های «نزدیک» لوکاس دونت، «توری و لوکیتا» ساخته ژان پیر و لوک داردن، «یک صبح خوب» از میا هانسن لوو و «سرزمین خدا» اثر هلینور پالماسون هم در فهرست فیلم‌های این جشنواره قرار دارند.

فیلم‌هایی که در کن با توجه روبه رو شدند شامل «زمان آرماگدون» ساخته جیمز گری و «دلال» ساخته هیروکازو کورئیدآ هم در این فهرست جای دارند.

فیلم‌هایی که هر سال به عنوان برنده اسکار انتخاب می‌شوند همواره ابتدا در تلوراید به نمایش درآمده‌اند واز سال ۲۰۰۹ تاکنون تنها «گنجه دردها» در سال ۲۰۰۹، «کتاب سبز» در سال ۲۰۱۸ و «کودا» برنده ۲۰۲۱ پیشتر در تلوراید نمایش داده نشده بودند.

چهل و نهمین دوره جشنواره تلوراید که از جمعه ۲ سپتامبر کارش را شروع کرده تا ۵ سپتامبر (۱۴ شهریور) ادامه دارد.