کد خبر : 3284
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1401 - 20:27

سریال «یوسف پیامبر» هنوز هم مشتری جهانی دارد/ سهم صداوسیما از بازار فجر؟

سریال «یوسف پیامبر» هنوز هم مشتری جهانی دارد/ سهم صداوسیما از بازار فجر؟

سنترسینماپرس نوشت: مدیر رسانه بین‌الملل صداوسیما با اشاره به سریال‌های تاریخی که در بازار جشنواره فیلم فجر فروش رفتند بیان کرد که مذاکره‌هایی با کشورهای مختلف برای آثار روی آنتن و در حال تولید صورت گرفته است. علی کربلایی حسینی مدیر رسانه بین‌الملل صداوسیما در زیر مجموعه اداره کل تأمین و رسانه بین‌الملل این سازمان

سنترسینماپرس نوشت: مدیر رسانه بین‌الملل صداوسیما با اشاره به سریال‌های تاریخی که در بازار جشنواره فیلم فجر فروش رفتند بیان کرد که مذاکره‌هایی با کشورهای مختلف برای آثار روی آنتن و در حال تولید صورت گرفته است.

علی کربلایی حسینی مدیر رسانه بین‌الملل صداوسیما در زیر مجموعه اداره کل تأمین و رسانه بین‌الملل این سازمان درباره فروش مجموعه‌ها و سریال‌های تلویزیونی در بازار جشنواره فجر بیان کرد: در این بازار چندین سریال و چندین مجموعه مستند به فروش رسید و مذاکرات خوبی با کشورها انجام شد.

وی با اشاره به برخی از این سریال‌ها ادامه داد: بخش اعظم این سریال‌ها آثار الف ویژه سیما بود و حتی آثاری از دهه‌های پیش مثل «یوسف پیامبر (ع)»، «مریم مقدس (س)»، «مردان آنجلس» و… همچنان خریدار دارند.

کربلایی حسینی درباره سریال‌های جدید تصریح کرد: علاوه‌بر آثار ذکر شده سریال‌های دیگری هم به فروش رفته‌اند یا برای آن‌ها مذاکره داشته‌ایم که یا مثل «گیلدخت» همین الان از آنتن پخش می‌شوند و یا مجموعه‌های در حال تولید هستند.

وی با اشاره به فروش فیلم و سریال در دنیا عنوان کرد: خیلی از فیلم و سریال‌های جدید از سازمان صداوسیما، به اعتبار سریال‌های تاریخی دهه‌های پیش خریداری می‌شوند و در همه دنیا این روال طبیعی است. مثلاً کسانی که سریال «مدیرکل» را پیش از این خریده‌اند حالا بر مبنای آن، سریال‌های دیگری را از سوریه می‌خرند و این عرف و مرسوم است.

مدیر رسانه بین‌الملل صداوسیما درباره تعداد کشورهای حاضر در بخش بازار فجر و مذاکره با آن‌ها بیان کرد: تعداد کشورهایی که در بازار حاضر بودند ۲۰ کشور بوده‌اند ما با همه این کشورها مذاکره داشته‌ایم که به بخشی از آنها حق پخش آثار به مدت پنج سال فروخته شد.

وی درباره زمان‌بندی فروش حق‌پخش هم توضیح داد: حق پخش آثار معمولاً برای یک مقطع پنج ساله فروخته می‌شود و بعد از آن می‌توان دوباره این قراردادها را تمدید کرد و برای پنج سال دیگر دوباره آن را فروخت که برخی از آثار هم به همین شکل فروخته شده‌اند.

کربلایی حسینی در پایان درباره فروش این آثار عنوان کرد: این فروش هم به اقتصاد فرهنگ کمک می‌کند و هم آورده‌ای برای سازمان صداوسیما دارد. از طرفی نوعی بازارسازی که پیش از این ایجاد شده، شما را به گستره مخاطبان بیشتر می‌رساند و همه این‌ها به افزایش ضریب نفوذ فرهنگی ما کمک خواهد کرد. این بازارها رویدادی است که طی آن هم آثار را به رایگان در اختیار مخاطب جهانی قرار نداده‌ایم، هم ضریب نفوذ را در میان مخاطب افزایش می‌دهیم.