کد خبر : 2568
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 تیر 1401 - 12:25

سه گانه برف خسرو معصومی توسط انتشارات سیب سرخ منتشر شد

سه گانه برف خسرو معصومی توسط انتشارات سیب سرخ منتشر شد

کتاب سه گانه برف خسرو معصومی شامل شش فیلم نامه از این کارگردان سینما توسط انتشارات سیب سرخ منتشر و راهی بازار نشر شد. به گزارش سنترسینماپرس، کتاب «سه گانه برف» اثر خسرو معصومی شامل شش فیلم نامه از نوشته‌های این کارگردان سینما از سوی نشر سیب سرخ منتشر شد. خسرو معصومی درباره این کتاب

کتاب سه گانه برف خسرو معصومی شامل شش فیلم نامه از این کارگردان سینما توسط انتشارات سیب سرخ منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش سنترسینماپرس، کتاب «سه گانه برف» اثر خسرو معصومی شامل شش فیلم نامه از نوشته‌های این کارگردان سینما از سوی نشر سیب سرخ منتشر شد.

خسرو معصومی درباره این کتاب می‌گوید من در طول زندگی هنری خودم ۱۴ فیلم نامه نوشته‌ام که از میان آنها شش فیلم نامه حاضر در این کتاب شامل باد در علفزار می پیچد، رسم عاشق کشی، جایی در دور دست، تابو، خرس و کار کثیف موفق‌تر بود. احساسم این بود که خوانش این شش فیلم نامه با توجه به آثار سینمایی موفقی که از آنها ساخته شده برای دانشجویان سینما و به خصوص علاقه‌مندان به نگارش فیلم‌نامه جذاب و در روند کاری آنها مؤثر است. کما اینکه بسیاری از کارگردانان دیگر ایران از جمله آقای فرهادی هم این کار را کرده‌اند و کتاب فیلم نامه‌هایشان را منتشر کرده‌اند.

وی افزود: این شش اثر حاصل سی سال زحمت و تلاش من در این عرصه است. فیلم نامه‌های موجود در این کتاب در نسخه تصویری سینمایی خود و در جشنواره‌های معتبر بین المللی صاحب جوایزی نیز شده‌اند. این جوایز نه صرفاً به خاطر ساختار تکنیکال متن بلکه به خاطر درام و داستان نهفته در این کار به آن تعلق گرفته است.

این کارگردان سینما همچنین گفت: مخاطب این کتاب در دل این فیلم نامه‌ها با داستان بلند و حتی رمان مواجه است و همین جذابیت خوانش آن را افزایش می‌دهد. در کنار این مساله رخ دادن داستان‌های این آثار در اقلیم مازندران و جذابیت بصری و حسی حاصل از آن در پیشبرد داستان نیز به جذابیت این اثر افزوده است.

معصومی با اشاره به اینکه در کنار تجربه فیلم‌نامه نویسی دستی نیز بر آتش داستان‌نویسی دارد، عنوان کرد: من مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه را هم طی سال‌های فعالیتم نوشته‎ام که هنوز منتشر نشده است. این فیلم‌نامه‌ها نیز همگی روحی داستانی دارند و به خاطر قصه‌گو بودن نسخه سینمایی آن، علاقه مندان خاص خود را برای خوانش خواهد داشت.

کتاب «سه گانه برف» شامل فیلم نامه‌های باد در علفزار می‌پیچد، رسم عاشق کشی، جایی در دور دست، تابو، خرس و کار کثیف است.

خسرو معصومی زاده سال ۱۳۳۴ در بهشهر مازندران است. و تاکنون برای تولیدات سینمایی خود در جشنواره‌های سینمایی شانگهای، مسکو، دنور آمریکا،، دهلی، آسیا پاسفیک، پیونگ یانگ، سیدنی، آنتالیا و اسلو تقدیر شده است.

این کتاب روز ۱۱ تیر از ساعت ۱۹ در خانه هنرمندان ایران رونمایی می‌شود.