کد خبر : 2070
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 آذر 1400 - 3:36

سینمای ایران باید در جهت حفظ و تقویت منافع ملی ایران حرکت کند

سینمای ایران باید در جهت حفظ و تقویت منافع ملی ایران حرکت کند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در ستاد برگزاری چهلمین جشنواره فیلم فجر، گفت: سینمای ایران باید در جهت حفظ و تقویت منافع ملی ایران حرکت کند. به گزارش سنترسینماپرس، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با همراهی محمد خزاعی،

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در ستاد برگزاری چهلمین جشنواره فیلم فجر، گفت: سینمای ایران باید در جهت حفظ و تقویت منافع ملی ایران حرکت کند.

به گزارش سنترسینماپرس، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با همراهی محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی و جمعی از معاونان و همراهان، از ستاد برگزاری چهلمین جشنواره فیلم فجر بازدید و در نشستی با دبیر و مدیران بخش‌های مختلف این جشنواره دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار با قدردانی از عوامل برگزار کننده این جشنواره، گفت: یکی از نقاط قوت این دوره جشنواره حضور ترکیب دانشگاهی و سینمایی در میان مدیران و عوامل اجرایی این جشنواره است.

وی افزود: دست‌اندرکاران ستاد برگزاری چهلمین جشنواره فیلم فجر تاکنون توانسته‌اند نوعی وفاق و همدلی را میان اهالی سینما ایجاد و با تهیه آیین‌نامه‌ها، چشم‌انداز روشنی را برای برپایی این دوره جشنواره فیلم فجر فراهم آورند.

اسماعیلی با تأکید بر اینکه جشنواره فیلم فجر قله فعالیت‌های سینمایی کشور به شمار می‌رود، بیان کرد: ما باید در موضوعاتی همچون برگزاری این جشنواره و شوراهای پروانه ساخت و پروانه نمایش سازمان امور سینمایی، آیین‌نامه‌های روشن داشته باشیم و در این میان، برآیند سلیقه‌ها به حدی برسد که بیشترین همدلی و پذیرش در این حوزه حاصل شود.

اسماعیلی با ابراز خشنودی از روند برگزاری و برنامه‌های چهلمین جشنواره فیلم فجر، عنوان کرد: کیفیت آثار جشنواره حائز اهمیت است و باید برای افزایش سطح کیفی آثار، تلاش مضاعف کنیم. درضمن معتقدیم باید فضای تبلور اندیشه و آرمان‌های انقلاب اسلامی در سینمای ایران فراهم شود و به عنوان متولی فرهنگ کشور آمده‌ایم تا مسیر رقابت را عادلانه کنیم. سینمای ایران باید در جهت حفظ و تقویت منافع ملی ایران حرکت کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همه سینماگران را زیر چتر حمایتی این وزارتخانه دانست و ادامه داد: باید بتوانیم به جریان تولید آثار متعهد به آرمان‌های ملت و منافع ملی دامن بزنیم و در این زمینه به تلاش و مشارکت گسترده خانواده سینما نیاز داریم. سیاست قطعی ما حمایت از سینماگران در این مسیر است.

اسماعیلی در پایان صحبت‌هایش با اشاره به فراهم کردن بستر سالم و خلاق برای رقابت همه اهالی سینما نسبت به‌ روند اجرای برنامه‌های مدیران سینمایی و دبیر جشنواره ابراز امیدواری کرد.

در این نشست، محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی، سید محمود اسلامی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدحسین نیرومند، مشاور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسعود نقاش‌زاده، دبیر چهلمین جشنواره فیلم فجر و برخی از اعضای ستاد چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور داشتند.

چهلمین جشنواره فیلم فجر به دبیری مسعود نقاش‌زاده ۱۲ تا ۲۲ بهمن برگزار می‌شود.