کد خبر : 2014
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 آذر 1400 - 9:14

«ماشینم را بران» بهترین فیلم حلقه منتقدان فیلم نیویورک شد

«ماشینم را بران» بهترین فیلم حلقه منتقدان فیلم نیویورک شد

  درامی ژاپنی بر پایه داستانی کوتاه از هاروکی موراکامی برنده جایزه امسال منتقدان روزنامه‌ها و مجله‌های معتبر آمریکایی شد. به گزارش سنترسینماپرس به نقل از هالیوود ریپورتر، حلقه منتقدان فیلم نیویورک «ماشینم را بران» را به عنوان بهترین فیلم منتخب خود در سال ۲۰۲۱ معرفی کرده است. این فیلم ژاپنی که نخستین نمایش خود را

 

«ماشینم را بران» بهترین فیلم حلقه منتقدان فیلم نیویورک شد

درامی ژاپنی بر پایه داستانی کوتاه از هاروکی موراکامی برنده جایزه امسال منتقدان روزنامه‌ها و مجله‌های معتبر آمریکایی شد.

به گزارش سنترسینماپرس به نقل از هالیوود ریپورتر، حلقه منتقدان فیلم نیویورک «ماشینم را بران» را به عنوان بهترین فیلم منتخب خود در سال ۲۰۲۱ معرفی کرده است.

این فیلم ژاپنی که نخستین نمایش خود را در فستیوال فیلم کن داشت، بر پایه داستان کوتاهی با همین نام نوشته هاروکی موراکامی ساخته شده است. این فیلم با نویسندگی و کارگردانی ریوسوکه هاماگوچی به اکتشاف در موضوعاتی مانند عشق، فقدان، سوگواری و ترمیم می‌پردازد.

حلقه منتقدان فیلم نیویورک همچنین سه جایزه به «قدرت سگ» ساخته جین کمپیون داد. این فیلم توانست جایزه بهترین کارگردان، بهترین بازیگر مرد (برای بندیکت کامبربچ) و بهترین بازیگر مرد نقش مکمل (برای کودی اسمیت-مک‌فی) را کسب کند.

لیدی گاگا به خاطر کارش در فیلم «خانه گوچی» موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر زن نقش اول شد و کاترین هانتر از «تراژدی مکبث» توانست جایزه بهترین بازیگر زن نقش مکمل را به خود اختصاص دهد.

فیلم «پیتزای شیرین بیان» که اخیراً برنده جایزه بهترین فیلم سال ۲۰۲۱ انجمن نقد ملی آمریکا شده بود، توانست جایزه بهترین فیلمنامه حلقه منتقدان را کسب کند. همچنین «میچل‌ها مقابل دستگاه‌ها» به عنوان بهترین انیمیشن شناخته شد و «داستان وست ساید» جایزه بهترین فیلمبرداری را به دست آورد.

یواخیم تریه توانست با «بدترین آدم دنیا» جایزه بهترین فیلم خارجی زبان را کسب کند و یوناس پوهر راسموسن با «بگریز» برنده جایزه بهترین فیلم غیرداستانی شد. مگی جیلنهال با «دختر گمشده» خود جایزه بهترین فیلم اول را برد.

حلقه منتقدان نیویورک در سال ۱۹۳۵ تاسیس شده و اعضای آن منتقدان روزنامه‌ها و مجله‌های روزانه و هفتگی و همچنین نشریه‌های آنلاین معتبر هستند. هر سال این گروه در نیویورک ملاقات می‌کنند تا به بهترین فیلم‌ها رای بدهند.

سال گذشته پروژه «اولین گاو» برنده جایزه بهترین فیلم این حلقه شده بود.

برچسب ها :