کد خبر : 3249
تاریخ انتشار : یکشنبه 16 بهمن 1401 - 16:39

مدیر سینمایی به تحریم کنندگان جشنواره فجر: از هرگونه حضور در سینمای ایران خودداری کنید

مدیر سینمایی به تحریم کنندگان جشنواره فجر: از هرگونه حضور در سینمای ایران خودداری کنید
مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش سازمان سینمایی نسبت به تحریم کنندگان جشنواره فیلم فجر واکنش نشان داد.

روح‌الله سهرابی در یادداشتی در خصوص تحریم چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر نوشت:

تحریم یعنی مبارزه نرم! گویا تعدادی اندک از سینماگران فرصت جشنواره را مغتنم شمرده و با بهره‌جویی از آن وارد ژست تحریم و به عبارت بهتر ، مبارزه نرم شده‌اند! این رویکرد چنانچه انتخاب از روی اختیار باشد به خودی خود بلااشکال است اما ناگزیر ملاحظات و قواعد بعدی را به‌دنبال خواهد داشت!

اصلی‌ترین ملاحظه و قاعده این تحریم و مبارزه آن است که مادامی که جمهوری اسلامی برقرار و چراغ سینمایش روشن است و جشنواره فیلم فجر در دایره فرهنگی و هنری‌اش برگزار می‌شود نه باید فیلمی بسازند یا بازی کنند و نه در جشنواره‌ای شرکت کنند.

مدیر سینمایی به تحریم کنندگان جشنواره فجر: از هرگونه حضور در سینمای ایران خودداری کنید / نامتان در حافظه این سرزمین حک خواهد شد

یکی از بارزترین وجوه رسانه‌های فراگیر امروز ، تاریخ‌نگاری آنهاست . رسانه‌ها ثبت و ضبط می‌کنند و برای مردم به یادگار می‌سپارند . انگشت شمار اسم‌هایی که به‌عنوان تحریم‌کنندگان سینما و جشنواره فیلم فجر اعلام موضع کردند به یاد داشته باشند که نامشان در حافظه جمعی و فردی مردم این سرزمین حک خواهد شد تا گذر زمان سنگ محکی باشد برای سنجش عیار ادعایشان!

چنین مبارزانی چنانچه به راهی که در پیش گرفته‌اند معتقد و به عهد خود پایبند باشند لاجرم باید بر سر این تصمیم باقی بمانند و مادامی که نظام جمهوری اسلامی برقرار است از هرگونه حضور در شئون مختلف سینمای ایران اعم از پشت دوربین ، جلوی دوربین ، پس تولید و غیره خودداری کنند .

مردم منتظر روزها و ماه‌ها و سال‌های پیش‌رو هستند تا این ادعای بزرگ را راستی آزمایی کنند! علیرغم اینکه تحریم چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر شکست سختی خورد اما از این پس همه ما نظاره‌گرِ رفتار آنانی هستیم که بر طبل این مبارزه کوبیدند!