کد خبر : 3501
تاریخ انتشار : دوشنبه 28 فروردین 1402 - 7:53

موضع وزیرارشاد درباره جشنواره فجر،اکران خارجی و هنرمندان ناسازگار

موضع وزیرارشاد درباره جشنواره فجر،اکران خارجی و هنرمندان ناسازگار
محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بیان توضیحاتی درباره شرایط تاریخی جشنواره فیلم فجر امسال و سرنوشت هنرمندان ناسازگار با آرمان‌ها پرداخت.

به گزارش سنترسینماپرس، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه ۲۷ فروردین ماه در جمع خبرنگاران قرار گرفت و گفت: ما امسال برای ساخت فیلم‌های سینمایی پنج محور را اعلام کرده‌ایم که بر اساس آن برخی از دوستان در حال تولید و پیش تولید فیلم‌ها هستند، این محورها شامل مباحث مربوط به فلسطین، جمعیت و … است که تم اصلی آنها هم امیدآفرینی است.

وی افزود: سال گذشته مجموعه فارابی ۱۱ فیلم به جشنواره فیلم فجر رساند. امسال اما همه مجموعه‌ها در تلاش هستند، مثلاً امروز از یکی از دوستان مجموعه‌های فرهنگی درباره فعالیت‌هایشان پرسیدم که گفتند در حال آماده‌سازی پنج فیلم هستند. فکر می‌کنم در جشنواره فیلم فجر امسال یک اتفاق تاریخی در ساخت فیلم‌های تراز انقلاب اسلامی رخ خواهد داد.

اسماعیلی در پاسخ به سوالی درباره اینکه گفته شده نام تمامی هنرمندان از فهرست هنرمندان مشکل دار خارج شده اما در عمل این اتفاق رخ نداده است بیان کرد: کاری که دوستان ما گفتند مربوط به کارهای قضایی است بحث‌های صنفی مقررات خاص خود را دارد و این مقررات طبق رویه خود انجام می‌شود به طور کلی کسانی که اظهار ندامت و پشیمانی کردند و به آغوش مردم و جامعه برگشته‌اند تلاش می‌کنیم برای آنها فضای کار را فراهم کنیم. اما کسانی که همچنان سر ناسازگاری با آرمان‌های مردم ایران را دارند قصه‌شان متفاوت است. در حوزه فرهنگ و هنری نیازمند حضور چهره‌های هستیم که با عشق و علاقه در عرصه حاضر باشند و با مردم ایران همراه باشند.

وزیر ارشاد درباره پخش فیلم‌های خارجی بیان کرد: ما آنقدر فیلم در صف اکران داریم که به این زودی به پخش فیلم‌های خارجی نمی‌رسیم.