کد خبر : 2274
تاریخ انتشار : شنبه 30 بهمن 1400 - 18:45

نمایش فیلم‌های سینمای ایران در ۴ کشور جهان

نمایش فیلم‌های سینمای ایران در ۴ کشور جهان

به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و به همت بنیاد سینمایی فارابی هفته فیلم ایران در چهار کشور برگزار شد. به گزارش سنترسینماپرس، همزمان با دهه فجر و به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هفته فیلم سینمای ایران با آثاری مانند «بادیگارد»، «ویلایی‌ها»، «یه حبه قند»، «حوض نقاشی»، «آذر،

به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و به همت بنیاد سینمایی فارابی هفته فیلم ایران در چهار کشور برگزار شد.
به گزارش سنترسینماپرس، همزمان با دهه فجر و به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هفته فیلم سینمای ایران با آثاری مانند «بادیگارد»، «ویلایی‌ها»، «یه حبه قند»، «حوض نقاشی»، «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران»، «فرشته‌ها با هم می‌آیند» و… در کشور‌های مختلف برگزار شد.

بر این اساس فیلم‌های «برگ جان»، «نسترن‌های وحشی»، «فرشته‌ها با هم می‌آیند»، «محمد رسول الله»، «لینا» و «آپاندیس» در شهر بلگراد صربستان از ۱۵ تا ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ به نمایش درآمد.

در استانبول ترکیه نیز فیلم‌های «سارا و آیدا»، «یه حبه قند»، «به همین سادگی»، «حوض نقاشی»، «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران»، «بادیگارد»، «شیار ۱۴۳» و «کفش‌هایم کو» از ۱۵ تا ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ روی پرده رفت.

همچنین در دارالسلام برونئی با همکاری وزارت امور خارجه در بهمن ماه، فیلم‌های سینمایی «ویلایی‌ها»، «سارا و آیدا»، «نسترن‌های وحشی»، «خواب آب» و «پدر آن دیگری» به نمایش درآمدند؛ و در لاهور پاکستان نیز آثاری چون «ویلایی‌ها»، «سارا و آیدا»، «نسترن‌های وحشی»، «خواب آب» و «پدر آن دیگری» از ۲۰ تا ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ اکران شدند.

برگزاری هفته‌های فیلم در بلگراد، استانبول و لاهور با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و هفته فیلم شهر دارالسلام نیز با همکاری وزارت امور خارجه انجام شده است.

گفتنی است بنیاد سینمایی فارابی در چهار سال اخیر مجموعاً ۱۴ هفته فیلم در کشور‌هایی مانند ژاپن، چین، یونان، ترکیه، پاکستان، ارمنستان، لهستان و… برگزار کرده است.