کد خبر : 738
تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 بهمن 1399 - 14:46

نمایش فیلم کوتاه «مصطفی» در جشنواره فیلم کلکته

نمایش فیلم کوتاه «مصطفی» در جشنواره فیلم کلکته

فیلم کوتاه «مصطفی» به کارگردانی علیرضا تیموری و تهیه کنندگی پیمان شاه محمدی در جشنواره ای در کلکته هند حضور پیدا می کند. به گزارش سنترسینماپرس ، فیلم کوتاه «مصطفی» به کارگردانی علیرضا تیموری پس از حضور در جشنواره گانداهارای پاکستان، این بار در کلکته هندوستان به رقابت می پردازد حضور در دومین جشنواره مستقل

نمایش فیلم کوتاه «مصطفی» در جشنواره فیلم کلکته

فیلم کوتاه «مصطفی» به کارگردانی علیرضا تیموری و تهیه کنندگی پیمان شاه محمدی در جشنواره ای در کلکته هند حضور پیدا می کند.

به گزارش سنترسینماپرس ، فیلم کوتاه «مصطفی» به کارگردانی علیرضا تیموری پس از حضور در جشنواره گانداهارای پاکستان، این بار در کلکته هندوستان به رقابت می پردازد حضور در دومین جشنواره مستقل فیلم International Kolkata Short Film Festival در کلکته هندوستان که از ۱۸ تا ۲۴ ژانویه ۲۰۲۱ برابر با ۲۹ دی تا ۵ بهمن ماه برگزار می شود دومین حضور بین المللی «مصطفی» در سال ۲۰۲۱ میلادی است.

پیمان شاه محمدی یکی از تهیه کنندگان و پخش کننده بین المللی فیلم کوتاه «مصطفی» در این باره توضیح داد: کلکته یک شهر فرهنگی غنی در هند بوده که مرکز گردهم آیی بسیاری از هنرمندان جوان و شخصیت های مهم دیگر مربوط به صنعت فیلم است. هدف فستیوال بین المللی IKSFF ۲۰۲۱ توانمندسازی فیلم های کوتاه کشورهای مختلف و پرورش رشد فیلم سازان تازه متولد شده است.

وی ادامه داد: این جشنواره بستری برای الهام بخشیدن به فیلمسازان حرفه ای و همچنین جوان فراهم می کند همچنین به آنها فرصت تعامل و تبلیغات فیلم کوتاه در سطح بین المللی را می دهد. جشنواره بین المللی فیلم کوتاه کلکته، ۱۸ تا ۲۴ ژانویه ۲۰۲۱ برگزار می شود.

یک فیلم ایرانی دیگر نیز در کنار مصطفی در فهرست آثار برگزیده جشنواره کلکته به چشم می خورد؛ «لبخند ماسک» که دومین تجربه عباس غزالی در مقام کارگردانی فیلم کوتاه به شمار می‌رود.

فیلم کوتاه «مصطفی» به کارگردانی علیرضا تیموری و با همراهی سازمان فیلم منطقه جنوب و فیلم اینستیتوت سوئد، در ایران ساخته شده است که در روزهای گذشته نیز در جشنواره گانداهارا پاکستان به نمایش در آمد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: مصطفی (مرد افغان) به همراه خانواده در ایران زندگی می کند. این خانواده شناسنامه و هویت اجتماعی و مدنی ندارند. نداشتن هویت برای این خانواده دردسرساز می شود.

این فیلم محصول مشترک و همکاری هنرمندان سه کشور سوئد ، ایران و افغانستان است.

انتخاب در چهلمین دوره فستیوال بین المللی گوتنبرگ سوئد، برنده تندیس و دیپلم افتخار بهترین فیلم در فستیوال رومی استکهلم سوئد، راه یافته به بخش کرنر فستیوال بین المللی کن فرانسه و نمایش در دومین جشنواره گانداهارای پاکستان، در کارنامه «مصطفی» به چشم می خورد.

در فیلم «مصطفی» سید سیف الاسلام هاشمی، فریبا طالبی، معصومه مرادی، محمد جبارنیا، مجید ملک پور، زینب هاشمی، حسن حیدری و داریوش فضلی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

علاوه بر پیمان شاه‌محمدی که تهیه‌کننده، مجری طرح، مشاور کارگردان، تدوینگر و برنامه ریز فیلم است، علیرضا تیموری و کُرنلیا اسوِنسون نیز تهیه‌کنندگان مشترک این فیلم بین المللی هستند.

سایر عوامل فیلم نیز عبارتند از نویسنده و کارگردان: علیرضا تیموری، مدیر فیلمبرداری: مرتضی نجفی، مدیر صدابرداری: مهدی یگانه، آهنگساز: بهنود یخچالی، طراح گریم: آیدین فرضی، طراح لباس: آویدا امیری، مدیر تولید: مریم قاسم آبادی، منشی صحنه: سپیده پریزن.