مقامات فدرال آمریکا نسبت به نفوذ طولانی‌مدت و ناشناس به سیستم‌های رایانه‌ای ایالات‌متحده اکیداً هشدار داده و آن را یک تهدید جدی خواندند.

به گزارش سنترسینما پرس به نقل از آسوشیتدپرس، آژانس امنیت سایبری ایالات متحده نسبت به وجود یک تهدید جدی علیه شبکه‌های رایانه‌ای دولتی و خصوصی در این کشور هشدار داد.

در واقع می‌توان گفت که هشدار مقامات فدرال آمریکا نسبت به نفوذ ناشناس و بلندمدت به سیستم‌های رایانه‌ای ایالات متحده که به ظن آنها توسط هکرهای روسی انجام می‌شود، رو به افزایش است.

آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت‌ها در آمریکا در یک پیام هشدار غیرمعمول اعلام کرد که شناسایی حمله هکری به آژانس‌های فدرال و «زیرساخت‌های مهم و حساس» و همچنین خنثی سازی این حمله کاری بسیار دشوار است.

در این میان، وزارت انرژی آمریکا نیز حمله هکری به شبکه‌های این وزارتخانه را تأیید کرد.

به حمله سایبری گسترده اخیر علیه مراکز و نهادهای دولتی این کشور واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، «جو بایدن» رئیس جمهور جدید آمریکا نیز در واکنش به حمله سایبری گسترده اخیر به مراکز و نهادهای دولتی این کشور، این حمله‌های هکری را مایه نگرانی جدی دانست.

بایدن با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «دشمنان ما باید بدانند که من به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا در برابر حملات سایبری به کشورمان دست روی دست نخواهم گذاشت».

وی از امنیت سایبری به عنوان اولویت‌های نخست دولتش نام برد و گفت: «به صراحت می‌گویم که دولت من از لحظه آغاز به کار خود، امنیت سایبری را در تمامی سطوح دولت در راس اولویت‌هایش قرار خواهد داد و عاملان اینگونه حملات سایبری بهای هنگفتی خواهند پرداخت».

گفتنی است که خبرگزاری رویترز یکشنبه گذشته مدعی شد که یک گروه هکری پیچیده با پشتیبانی یک دولت خارجی نسبت به سرقت اطلاعات وزارت خزانه‌داری آمریکا و یک سازمان آمریکایی ناظر بر سیاست‌های اینترنتی و ارتباطاتی اقدام کرده است.