کد خبر : 1631
تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 شهریور 1400 - 14:18

اکران آمریکا از سال نو آغاز می‌شود؛ کمپین وسیع «قهرمان» اصغر فرهادی در فصل جوایز سینمایی

اکران آمریکا از سال نو آغاز می‌شود؛ کمپین وسیع «قهرمان» اصغر فرهادی در فصل جوایز سینمایی

زمان اکران فیلم جدید فرهادی در آمریکا از اوایل سال میلادی جدید و در فصل رقابت‌های سینمایی تعیین شده است. به گزارش سنترسینماپرس به نقل از ونیتی فر، «قهرمان» فرهادی که از همین هفته با نمایش در جشنواره تلوراید برای اولین بار در آمریکا به نمایش درمی‌آید در زمره فیلم‌هایی با قابلیت دریافت جایزه است و از ۷ ژانویه ۲۰۲۲

کمپین وسیع «قهرمان» در فصل جوایز سینمایی/ فیلمسازی مثل رانندگی

زمان اکران فیلم جدید فرهادی در آمریکا از اوایل سال میلادی جدید و در فصل رقابت‌های سینمایی تعیین شده است.

به گزارش سنترسینماپرس به نقل از ونیتی فر، «قهرمان» فرهادی که از همین هفته با نمایش در جشنواره تلوراید برای اولین بار در آمریکا به نمایش درمی‌آید در زمره فیلم‌هایی با قابلیت دریافت جایزه است و از ۷ ژانویه ۲۰۲۲ یعنی در آغاز سال نوی میلادی راهی شماری از سینماهای منتخب آمریکا می‌شود و پس از آن از ۲۱ ژانویه در سرویس پرایم ویدیو در دسترس قرار می‌گیرد.

فرهادی در گفت‌وگویی با این نشریه آنلاین از «قهرمان» به عنوان فیلمی یاد کرده که هیچ چیز پنهان ندارد و رازی در آن سربه مهر نمانده است. وی با خنده گفته است: هرگز فکر نکردم فیلمسازی را یاد گرفته باشم. فیلمسازی شبیه راندن یک اتومبیل است، هیچ وقت نمی‌توانی بگویی یک راننده خوب هستی زیرا خلاصه یک وقتی تصادف می‌کنی و آن وقت دیگر راننده خوبی نیستی.

در حالی که از «قهرمان» به عنوان بهترین فیلم فرهادی پس از «جدایی» یاد می‌شود آمازون استودیوز توزیع این فیلم را برعهده دارد و قصد دارد کمپینی جدی برای معرفی آن به راه بیندازد. این در حالی است که اسکار در بخش بهترین کارگردانی در سال‌های اخیر کمی بین‌المللی‌تر عمل می‌کند و برای مثال «یک دور دیگر» ساخته توماس وینتربرگ سال پیش در این زمینه درخشید. این در حالی است فرهادی از سابقه همکاری با بازیگران درجه یک بین‌المللی برخوردار است.

فرهادی افزوده است: هرگز در هیچیک از فیلم‌هایم سعی نکرده‌ام زبانی جهانی داشته باشم، اما از ژاپن تا سوئد همه جا، افرادی با فیلم‌هایم ارتباط برقرار کرده‌اند. این به من چیزی مهم می‌گوید: اینکه محلی بودن و جهانی بودن در تضاد با هم نیستند و در برابر هم قرار نمی‌گیرند.

پیشتر گفته شده بود اکران اروپایی «قهرمان» از ۲۲ دسامبر ۲۰۲۱ (یکم دی) در فرانسه آغاز خواهد شد.