اکران فیلم ویل اسمیت به تعویق افتاد/ سیلی دردسرساز اسکاری!

فیلم بعدی ویل اسمیت با تاخیر راهی سینماها می‌شود.

به گزارش سنترسینماپرس به نقل از ورایتی، به نظر می‌رسد عواقب سیلی ویل اسمیت در مراسم اسکار ۲۰۲۲ حالاحالاها دست از سر وی برندارد زیرا فیلم «رهایی» با بازی وی که قرار بود امسال در پاییز راهی سینماها شود تا بتواند در فصل جوایز سینمایی بدرخشد، تا سال ۲۰۲۳ به تعویق افتاد.

این فیلم که ساخته اپل و کمپانی تولید فیلم ویل اسمیت یعنی «وست‌بروک استودیوز» است تا زمانی نامشخص از سال آینده راهی سینماها نخواهد شد.

«رهایی» را آنتوان فوکوا کارگردانی کرده و گرچه استودیو به طور رسمی تاریخ اکران آن را اعلام نکرده اما انتظار می‌رفت پس از اینکه این استودیو برای «کودا» جایزه بهترین فیلم را برد، تلاش بالقوه بعدی آن در فصل جوایز سینمایی و اسکار باشد. این در حالی است که ویل اسمیت به مدت ۱۰ سال از حضور در مراسم اسکار محروم شده است.

چند هفته پیش از مراسم اسکار سر و صدا درباره این فیلم بالا گرفته بود و حتی گفته می‌شد ویل اسمیت سال آینده نیز برای همین فیلم برنده اسکار خواهد بود و پس از دریافت اسکار برای «شاه ریچارد» برای «رهایی» نیز این جایزه را تصاحب می‌کند.

با این حال برخی از منابع هم معتقدند مراحل پس از تولید «رهایی» هنوز به پایان نرسیده و فوکوا هنوز دارد کارهای تولید فیلم را انجام می‌دهد زیرا فیلم به دلیل تغییر لوکیشن از جورجیا به لوییزیانا در اعتراض به قوانین محدود کننده رای دهی در ایالت، مشکلاتی که طوفان آیدا به بار آورد و تاخیرهای ناشی از کووید در سال ۲۰۲۱، دچار مشکلات زیادی شد.

اپل همچنین «قاتلان ماه کامل» ساخته جدید مارتین اسکورسیزی را هم دارد که وی هنوز با همکار قدیمی‌اش تلما شون‌میکر در حال تدوین آن است. با وجود پایان یافتن کار فیلمبرداری در سپتامبر ۲۰۲۱، اکران این فیلم ۲۰۰ میلیون دلاری هم ممکن است برای اکران به سال ۲۰۲۳ موکول شود.

فیلمنامه «رهایی» را بیل کولاژ نوشته و بن فاستر دیگر بازیگر اصلی فیلم است و این فیلم داستان واقعی برده‌ای فراری را روایت می‌کند که در دوران برده‌داری با تحمل شکنجه‌های فراوان از دست صاحبان مزرعه می‌گریزد.

پس از جنجال اسکار سونی ساخت فیلم «پسران بد ۴» را در حالی که مراحل پیش تولید به سرعت سپری می‌شد و حتی اسمیت ۴۰ صفحه از فیلمنامه را دریافت کرده بود، متوقف کرد. نتفلیکس نیز فیلمی را که قرار بود با حضور ویل اسمیت بسازد تا زمان نامعلومی به تعویق انداخت.