کد خبر : 1491
تاریخ انتشار : جمعه 29 مرداد 1400 - 7:31

بازیگر ژاپنی فیلم تارانتینو درگذشت/ مرگ بر اثر کرونا

بازیگر ژاپنی فیلم تارانتینو درگذشت/ مرگ بر اثر کرونا

بازیگر ژاپنی فیلم سینمایی «کیل بیل» به کارگردانی کوئنتین تارانتینو بر اثر کرونا از دنیا رفت. به گزارش سنترسینماپرس به نقل از ورایتی، شینیچی سانی چیبا بازیگر ژاپنی و هنرمند رزمی‌کار که با فیلم‌های «بیل را بکش» و «سریع و خشمگین: توکیو دریفت» شهرت بین‌المللی به دست آورده بود، پنج‌شنبه بر اثر ابتلا به کرونا در ۸۲ سالگی از دنیا رفت. چیبا که ۵

بازیگر ژاپنی فیلم تارانتینو درگذشت/ مرگ بر اثر کرونا

بازیگر ژاپنی فیلم سینمایی «کیل بیل» به کارگردانی کوئنتین تارانتینو بر اثر کرونا از دنیا رفت.

به گزارش سنترسینماپرس به نقل از ورایتی، شینیچی سانی چیبا بازیگر ژاپنی و هنرمند رزمی‌کار که با فیلم‌های «بیل را بکش» و «سریع و خشمگین: توکیو دریفت» شهرت بین‌المللی به دست آورده بود، پنج‌شنبه بر اثر ابتلا به کرونا در ۸۲ سالگی از دنیا رفت.

چیبا که ۵ دهه در عرصه بازیگری در سینما و تلویزیون فعالیت کرده بود از دهه ۱۹۶۰ تا دهه ۲۰۱۰ فعال بود و در فیلم‌های بی‌شماری از کشور ژاپن جلوی دوربین رفته بود و در عین حال بازیگر فیلم‌های متعدد آمریکایی هم بود. در بسیاری از این فیلم‌ها وی توانایی‌ها و مهارت‌های هنرهای رزمی خود را به نمایش می‌گذاشت.

وی که سال ۱۹۳۹ در فوکوئوکای ژاپن به دنیا آمد آموزش هنرهای رزمی را از وقتی دانشجو بود شروع کرد و سال ۱۹۶۵ کمربند سیاه گرفت. وی بعدها در نقش اویاما استاد خودش در یک سه‌گانه با عنوان «قهرمان مرگ»، «جنگجوی کاراته» و «کاراته برای زندگی» نقش‌آفرینی کرد.

چیبا که در سال ۱۹۸۴ موفق به کسب کمربند سیاه درجه ۴ شد، در ژاپن بیش از ۱۲۵ فیلم و سریال بازی کرده بود و با بازی در نقش «هاتوری هانزو» سامورائی بازنشسته فیلم «بیل را بکش» ساخته کوئنتین تارانتینو به شهرت جهانی رسید.

«قطار سریع‌السیر»، «سواران توفان»، «مبارزان کاراته»، «دسیسه یاگیو» و «سامورایی شوگون» از دیگر فیلم‌هایی بوده‌اند که این بازیگر ژاپنی در آنها جلوی دوربین رفت.

«بند عدالت: کیزونا» آخرین فیلم وی است که هنوز اکران نشده است.