کد خبر : 1827
تاریخ انتشار : شنبه 10 مهر 1400 - 10:30

با دریافت جایزه یک عمر دستاورد هنری؛ پائولو سورنتینو در زوریخ تجلیل شد/ مارادونا به ما امید داد

با دریافت جایزه یک عمر دستاورد هنری؛ پائولو سورنتینو در زوریخ تجلیل شد/ مارادونا به ما امید داد

  کارگردان ایتالیایی موفقیت خود در جشنواره فیلم ونیز را در جشنواره فیلم زوریخ ۲۰۲۱ تکرار کرد. به گزارش سنترسینماپرس به نقل از ورایتی، پائولو سورنتینو کارگردان ایتالیایی فیلم «دست خدا» جایزه یک عمر دستاورد هنری را از جشنواره فیلم زوریخ کسب کرد. این کارگردان ۵۱ ساله در هنگام دریافت جایزه‌اش به شوخی گفت: من یک

 

پائولو سورنتینو در زوریخ تجلیل شد/ مارادونا به ما امید داد

کارگردان ایتالیایی موفقیت خود در جشنواره فیلم ونیز را در جشنواره فیلم زوریخ ۲۰۲۱ تکرار کرد.

به گزارش سنترسینماپرس به نقل از ورایتی، پائولو سورنتینو کارگردان ایتالیایی فیلم «دست خدا» جایزه یک عمر دستاورد هنری را از جشنواره فیلم زوریخ کسب کرد.

این کارگردان ۵۱ ساله در هنگام دریافت جایزه‌اش به شوخی گفت: من یک کارگردان جوان ایتالیایی‌ام و مفتخرم که در اوایل کارم دارم این جایزه را دریافت می‌کنم و امیدوارم ظرف ۲۰ سال بعدی یکی دیگر هم دریافت کنم.

وی همچنین در مستر کلاسی شرکت کرد که به زبان ایتالیایی انجام شد و در آن درباره جدیدترین فیلمش صحبت کرد.

در فیلم «دست خدا» سورنتینو بار دیگر به زادگاهش ناپل بازگشته و فیلم توسط نتفلیکس تولید شده است. وی با فوق‌العاده خواندن این همکاری گفت آنها به من اجازه دادن این فیلم کوچک را در حد و اندازه‌های یک فیلم بزرگ بسازم. این فیلم درباره خانواده فیلمساز است، تراژدی‌ای که خانواده‌اش را نابود ساخت و نیز درباره دیه‌گو ماردونا که سال ۱۹۸۴ در تیم ناپولی بازی می‌کرد.

سورنتیو گفت: او برای من و بسیاری از مردم ناپل لحظه‌های شاد و آزادی ناگهانی را پس از سال‌ها و روزهای سخت به ارمغان آورد. ورود او ما را امیدوار کرده بود.

سورنتینو که سال ۲۰۱۴ اسکار را برای «زیبایی بزرگ» دریافت کرده از منبع الهام خود فدریکو فلینی نیز قدرانی کرد و همچنین از مارتین اسکورسیزی و خود مارادونا که گل معروف به «دست خدا» را در بازی با انگلستان در جام جهانی ۱۹۸۶ به ثمر رساند.

سورنتینو افزود: من او را در حین مربی‌گری یک مسابقه فوتبال خیلی کوتاه ملاقات کردم. اوعصبی بود و دوران سختی را پشت سر گذاشته بود. واقعاً فرصت نشستن و گپ زدن نبود. هدف من این بود که این فیلم را به او نشان دهم. اما هنوز در حال تدوین فیلم بودم که او درگذشت. نمی‌دانم نظر او چه بود اما اطرافیانش قصد داشتند با تصور اینکه من از وی استفاده غیرقانونی کرده‌ام از من شکایت کنند.

در «دست خدا» سورنتینو بار دیگر با بازیگر محبوبش یعنی تونی سرویلو همکاری کرده و فیلیپو اسکوتی نیز همکار جوان وی است که جایزه مارچلو ماسترویانی را در ونیز دریافت کرد.

وی در ادامه بر این تاکید کرد که قصد داشت تا احساسات مردم را در این فیلم زندگینامه‌ای که بر مبنای زندگی خودش ساخته شده تصویر کند. وی تایید کرد: فکر می‌کنم فیلم‌هایم به دلیل ریتم‌شان قابل تشخیص باشند؛ آنها کند هستند اما نه خیلی زیاد و مردمی که از این ریتم انتقاد می‌کنند به نظرم کمی عجله دارند.

سورنتیو در این کلاس اعتراف کرد دوست دارد روزی فیلمی با محوریت یک شخصیت زن بسازد و نیز درباره جف گامباردلا شخصیت منفی فیلم «زیبایی بزرگ» و جولیو آندروتی سیاستمدار جنجالی در فیلم «ایل دیوو» هم حرف زد.

وی گفت برخی می‌گویند شخصیت‌های فیلم‌های من گروتسک هستند؛ اما من چنین آدم‌هایی را دیده‌ام و تاکید کرد: واقعیت یک ادراک است.

«دست خدا» قرار است در ماه نوامبر راهی سینماها شود و سپس در نتفلیکس در دسترس قرار بگیرد.