کد خبر : 2778
تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 شهریور 1401 - 7:03

تشویق ۱۳ دقیقه‌ای فیلم جدید مارتین مک‌دونا در ونیز

تشویق ۱۳ دقیقه‌ای فیلم جدید مارتین مک‌دونا در ونیز

به گزارش سنترسینماپرس به نقل از ورایتی، پس از تجربه‌های موفق «سرزمین آوارگان» و «مردپرنده‌ای»، استودیو سرچ‌لایت پیکچرز با فیلم «بانشی‌های اینیشرین» ممکن است بلیت دیگری برای حضور در اسکار برای خود فراهم دیده باشد. «بانشی‌های اینیشرین» ساخته مارتین مک‌دونا، افسانه تیره‌ای از سرزمین ایرلند است که دوشنبه در جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمد

به گزارش سنترسینماپرس به نقل از ورایتی، پس از تجربه‌های موفق «سرزمین آوارگان» و «مردپرنده‌ای»، استودیو سرچ‌لایت پیکچرز با فیلم «بانشی‌های اینیشرین» ممکن است بلیت دیگری برای حضور در اسکار برای خود فراهم دیده باشد.

«بانشی‌های اینیشرین» ساخته مارتین مک‌دونا، افسانه تیره‌ای از سرزمین ایرلند است که دوشنبه در جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمد و با استقبال زیادی روبه‌رو شد. تشویق ایستاده ۱۳ دقیقه‌ای این فیلم بیشترین تشویقی بوده که در این دوره نصیب فیلمی شده است.

مک دونا و بازیگران فیلمش کالین فارل، برندن گلیسون و کری کاندون در تمام مدت تشویق ایستاده یکدیگر را در آغوش گرفتند و بعد هم شروع به عکس گرفتن با حضار کردند که همین هم از عواملی بود که موجب شد مراسم دست زدن و تشویق طولانی‌تر بشود.

در هر حال این فیلم می‌تواند هم نامزدی بهترین فیلم اسکار را کسب کند و هم کالین فارل می‌تواند برای اولین بار در طول فعالیت خود نامزدی بهترین بازیگر مرد را کسب کند. گلیسون وکاندون هم به احتمال زیاد می‌توانند نامزدی بازیگر مکمل مرد اسکار را به دست آورند.

این فیلم داستان بی‌نظیر ۲ دوست صمیمی با بازی فارل و گلیسون را تصویر می‌کند که به طور ناگهانی به دوستی خود پایان می‌دهند و این موضوع تاثیری جدی بر جامعه روستایی که در آن زندگی می‌کنند، می‌گذارد. نام فیلم می‌تواند نشان دهنده موقعیت جدید باشد: بانشی به معنی موجودی وهم‌آلود و شبح‌وار است و اینیشرین هم نام جزیره‌ای در ایرلند.

منتقدان تصویری که این فیلم ارایه کرده را دوست داشتند و منتقد ورایتی از آن به عنوان فیلمی بی‌صدا، باشکوه و بسیار غم‌انگیز، ترسناک و گاهی تاسف‌بار یاد کرد و فیلمنامه و کارگردانی مک‌دونا را ستود.

«نهنگ» ساخته دارن آورنوفسکی و «تار» تاد فیلدز دیگر فیلم‌های موفق امسال ونیز بودند که می‌توانند رقیبی برای «بانشی‌های اینیشرین» در فصل رقابت‌های سینمایی باشند.

مک‌دونا، گلیسون و فارل قبلا در فیلم «در بروژ» در سال ۲۰۰۸ با هم همکاری کرده بودند و مک دونا سال ۲۰۱۷ با فیلم «۳ بیلبورد خارج از ابینگ، میسوری» نامزدی ۷ اسکار را کسب کرد و ۲ جایزه برای بازی فرانسیس مک دورماند و سم راکول برد.

«بانشی‌های اینیشرین» از ۲۱ اکتبر در سینماها اکران می‌شود.