جذاب ترین زوج‌های سینمای ایران +تصاویر

این روزها تب و تاب اکران «تی تی» داغ است و هر روزه شاهد تصاویری از زوج هنری الناز شاکردوست و هوتن شکیبا در مراسم‌های اکران اختصاصی یا مردمی فیلم هستیم.

2

این دو پیش‌تر هم ثابت کرده بودند که می‌توانند زوج سینمایی درجه یکی باشند. چه از لحاظ بازی و چه از لحاظ ظاهری. به همین بهانه قصد داریم چند زوج خوشتیپ و خوشگل سینمای ایران را معرفی کنیم.

ترانه علیدوستی و شهاب حسینی

3

اولین فیلم آن‌ها «درباره الی» به کارگردانی اصغر فرهادی بود. این دو در کنار هم درخشان بودند. پس تعجبی نداشت که آن‌ها را بار دیگر و در فیلم «فروشنده» فرهادی هم بازی شوند. هم چنین آن‌ها در سریال «شهرزاد» نیز با یکدیگر بازی کردند.


لیلا حاتمی و علی مصفا

4

این زوج فراموش نشدنی برای اولین بار در فیلم «لیلا» با یکدیگر همبازی شدند. همزمان با یکدیگر ازدواج کردند. از دیگر فیلم‌هایی که باهم همبازی بودند عبارتند از: «پله آخر»، «چیز‌هایی هست که نمی‌دانی»، «در دنیای تو ساعت چند است؟» و «مردی بدون سایه»


مهناز افشار و محمدرضا گلزار

5

احنمالا پولسازترین زوج سینمای ایران، محمدرضا گلزار- مهناز افشار بوده‌اند. زوجی که با فیلم زهر عسل شکل گرفت و در ادامه در فیلم‌های «سیزده گربه روی شیروانی»، «آتش بس»، «کلاغ پر»، «تله»، «کما»، «دلم میخواد» و مجموعه «عشق تعطیل نیست» و «عاشقانه» با هم همبازی بودند.


نیکی کریمی و محمدرضا فروتن

6

این زوج معروف نیز خاطرات خوبی در ذهن سینما دوستان به جا گذاشتند و در فیلم‌های «دو زن»، «زن دوم»، «نوک برج» و «بر باد رفته» نمایش «عاشقانه‌های ناآرام» با یکدیگر هم بازی بودند.


الناز شاکردوست و هوتن شکیبا

7

الناز شاکردوست و هوتن شکیبا اولین بار در فیلم «شبی که ماه کامل شد» با هم همبازی بودند. این دو در کنار هم عالی بودند. پس تعجبی نداشت که آن‌ها را بار دیگر و در فیلم‌های «ابلق» و «تی تی» کنارهم ببینیم.


پرویز پرستویی و فاطمه معتمدآریا

8

شاید در سینمای ایران زوج هنری بهتری از پرویز پرستویی و فاطمه معتمدآریا پیدا نشود. از جمله همکاری مشترک این زوج عبارتند از: «زیر تیغ»، «آشپزباشی»، «عزیزم من کوک نیستم»، «صد سال به این سال سال‌ها»، «مرد عوضی»، «شوخی» است.


حامد بهداد و باران کوثری

9

یکی از پرکارترین‌های زوج‌های سینمای ایران حامد بهداد و باران کوثری هستند. این دو در فیلم‌های «دایره زنگی»، «روز سوم»، «خانه دختر»، «هفت ماهگی»، «سد معبر»، «جان دار» و «گیجگاه» با هم همبازی بودند.


نوید محمدزاده و پریناز ایزدیار

10

نوید محمدزاده و پریناز ایزدیار چندین بار با یکدیگر همبازی شده اند. اولین فیلم آن‌ها «ابد و یک روز» بود که فیلم موفقی از آب درآمد. از دیگر فیلم‌هایی که این زوج با هم همبازی بودند می‌توان به «متری شش و نیم»و «سرخپوست» اشاره کرد.