کد خبر : 3715
تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 مرداد 1402 - 9:30

حضور جنجالی رومن پولانسکی و وودی آلن در جشنواره فیلم ونیز

حضور جنجالی رومن پولانسکی و وودی آلن در جشنواره فیلم ونیز

در جشنواره فیلم ونیز امسال شاهد حضور آثار جدید نام‌های بزرگ سینما همچون رومن پولانسکی و وودی آلن خواهیم بود.

سنترسینماپرس – به زودی شاهد برگزاری ۸۰مین جشنواره فیلم ونیز خواهیم بود که میزبان حضور آثار هنری ارزشمندی از سینما بوده و برخی از فیلم‌های مورد انتظار سال را شامل می‌شود. در این بین نیز طبق تازه‌ترین گزارش منتشر شده شاهد حضور آثار کارگردانان برجسته‌ و جنجالی همچون رومن پولانسکی، وودی آلن و لوک بسون نیز خواهیم بود.

این ۳ کارگردان مشهور سینما طی سال‌های اخیر متهم به رفتارهای بسیار توهین‌آمیز و غیرانسانی بودند که نامشان را لکه‌دار کرده است تا جایی که فردی همچون رومن پولانسکی حتی حضورش در کشور ایالات متحده آمریکا نیز با تبعات بسیاری همراه خواهد بود. مسائلی که سبب شده تا حضور پروژه‌های سینمایی جدید آن در این جشنواره با حواشی بسیاری روبرو شده و انتقادات گسترده‌ای به سمت داورانش نشانه برود.

فارغ از اتهامات وارد شده به این هنرمندان و انتقادات بسیاری که روانه جشنواره فیلم ونیز شده اما بعید به نظر می‌رسد که تصمیم آن‌ها درباره حضور چنین آثاری با تغییری مواجه شود. آلبرتو باربرا که به عنوان مدیر این جشنواره شناخته می‌شود، در سال ۲۰۱۹ نیز به نمایش یکی از آثار رومن پولانسکی پرداخت و در جریان یکی از مصاحبه‌های خود اعلام داشت که پرونده این فیلم‌ساز بزرگ سینما بیش از ۵۰ سال مورد بحث و جدل قرار داشته و باید تصمیمی منطقی درباره آن گرفته شود که مسئولیت‌های یک هنرمند را تحت‌الشعاع قرار ندهد.

در هر حال باید صبر کرد و دید که زمان نمایش آثار جدید افرادی همچون رومن پولانسکی، وودی آلن و لوک بسون، مخاطبین حاضر در جشنواره چه واکنش‌هایی را از خود نشان خواهند داد.