کد خبر : 2880
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 آبان 1401 - 4:44

حضور پررنگ ایران در جشنواره تالین/ از هایده صفی یاری تا «جنگ جهانی سوم»

حضور پررنگ ایران در جشنواره تالین/ از هایده صفی یاری تا «جنگ جهانی سوم»

  به گزارش سنترسینماپرس به نقل از سایت جشنواره، هایده صفی یاری تدوین‌گر ایرانی از جمله داوران جشنواره تالین ۲۰۲۲ در بخش اصلی خواهد بود. ایلدیکو انیدی و آدام بالاژ از مجارستان، آندریاس کلاینرت از آلمان و بیجایا جنا از هند دیگر اعضای هیات داوران بخش مسابقه اصلی این دوره فستیوال را تشکیل می‌دهند. در

 

به گزارش سنترسینماپرس به نقل از سایت جشنواره، هایده صفی یاری تدوین‌گر ایرانی از جمله داوران جشنواره تالین ۲۰۲۲ در بخش اصلی خواهد بود. ایلدیکو انیدی و آدام بالاژ از مجارستان، آندریاس کلاینرت از آلمان و بیجایا جنا از هند دیگر اعضای هیات داوران بخش مسابقه اصلی این دوره فستیوال را تشکیل می‌دهند.

در بیست و ششمین دوره تالین «شهر خاموش» ساخته احمد بهرامی نخستین نمایش جهانی خود را در بخش مسابقه اصلی جشنواره تجربه می‌کند. این فیلم دومین فیلم بلند سینمایی این کارگردان و پس از فیلم «دشت خاموش» است که موفق به کسب جایزه افق‌های ونیز شده بود.

علاوه بر این فیلم «جنگ جهانی سوم» ساخته هومن سیدی در بخش بهترین‌های فستیوال به نمایش درمی‌آید.

فیلم «سونسوز» یا «یک روستای بی‌بچه» ساخته رضا جمالی نیز در بخش رقابتی جدید جشنواره با عنوان منتخب منتقدان، فیلم «چطور جرات کردی چنین آرزوی مسخره‌ای کنی» ساخته مانیا اکبری محصول بریتانیا و ایران در بخش خارج از مسابقه و فیلم کوتاه «آبان» ساخته عباس طاهری و مهدیه طوسی محصول ایران و فرانسه و فیلم کوتاه «درباره من» ساخته علی عسگری محصول هلند نیز در این جشنواره حضور دارند.

در این دوره از جشنواره شب‌های سیاه تالین در مجموع ۱۷۹ فیلم بلند و ۲۴۴ فیلم کوتاه از ۷۵ کشور دنیا به نمایش درمی‌آید.

جشنواره بین‌الملی فیلم شب‌های سیاه تالین از ۱۱ تا ۲۷ نوامبر (۲۰ آبان تا ۶ آذر) در استونی برگزار می‌شود.