کد خبر : 507
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 آذر 1399 - 12:45

حمایت ۳۰ هزار یورویی جشنواره برلین از فیلم پیمان معادی

حمایت ۳۰ هزار یورویی جشنواره برلین از فیلم پیمان معادی

صندوق سینمای جهان جشنواره برلین (WCF) فهرست ۱۲ پروژه از کشورهای مختلف را که شامل دریافت کمک مالی می‌شوند، اعلام کرد. به گزارش سنترسینماپرس، سایت جشنواره فیلم برلین فهرست ۱۲ فیلم منتخب برای دریافت حمایت مالی از صندوق سینمای جهان را اعلام کرد و فیلم «چیزهایی که تو می‌کشی» به کارگردانی علیرضا خاتمی و تهیه کنندگی

صندوق سینمای جهان جشنواره برلین (WCF) فهرست ۱۲ پروژه از کشورهای مختلف را که شامل دریافت کمک مالی می‌شوند، اعلام کرد.

به گزارش سنترسینماپرس، سایت جشنواره فیلم برلین فهرست ۱۲ فیلم منتخب برای دریافت حمایت مالی از صندوق سینمای جهان را اعلام کرد و فیلم «چیزهایی که تو می‌کشی» به کارگردانی علیرضا خاتمی و تهیه کنندگی پیمان معادی و یک شرکت فرانسوی نیز مبلغ ۳۰ هزار یورو در این فهرست حضور دارد.

دیگر پروژه‌ها از کشورهای ترکیه، موزامبیک، قرقیزستان، گینه، کنگو، جمهوری چک، اندونزی و سنگال از سوی هیات داوران صندوق جهانی فیلم انتخاب شده‌اند.

صندوق سینمای جهان جشنواره فیلم برلین امسال در مجموع ۵۹۲ هزار یورو کمک مالی به این پروژه‌ها اختصاص داده که شاهد رشد ۴۸.۸۵ درصدی در مقایسه دوره قبلی تخصیص این حمایت مالی است.

هدف از این کمک مالی حمایت از سینمای مستقل و بهتر دیده شدن پیچیدگی‌های فرهنگی جهان اعلام شده است.

«آیه‌های فراموشی» فیلم قبلی محمد خاتمی بود که در سال ۲۰۱۷ به عنوان محصول مشترک آلمان فرانسه/هلند/شیلی ساخته شد و جایزه بهترین فیلمنامه و جایزه فیپرشی بخش افق‌های جشنواره ونیز را از آن خود کرد.