به گزارش سنترسینماپرس به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی، نشست مشترک رؤسای سازمان‌های سینمایی و انرژی اتمی ایران با محوریت لزوم ساخت آثار فاخر سینمایی با موضوع فناوری هسته‌ای برگزار شد.

این نشست با حضور محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی و محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در محل سازمان انرژی اتمی برگزار شد.

محمد خزاعی در این نشست با اشاره به نقش و جایگاه ویژه موضوع انرژی و فناوری هسته‌ای به عنوان بخشی از شاخصه‌های مهم پیشرفت کشور، گفت: سازمان انرژی اتمی ایران از جمله سازمان‌های مهم و استراتژیک کشور محسوب می‌شود که متأسفانه افکار عمومی از جایگاه و کارکرد آن بی‌اطلاع مانده بنابراین لازم است با هم‌افزایی، همفکری و استفاده از رسانه‌های موجود، سطح آگاهی جامعه را در این زمینه افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: سینما به عنوان رسانه‌ای مهم، مرجع و تأثیرگذار، می‌تواند دستاوردهای سازمان انرژی اتمی ایران، راه طی شده و دشواری‌های مسیر را به زبان تصویر برای مردم تشریح کند.

خزاعی با اشاره به استقبال خوب مخاطبان از تولید چند فیلم با موضوع فناوری و انرژی هسته‌ای، افزود: سازمان انرژی اتمی ایران و موضوعات مرتبط با آن، فضایی بکر و کمتر کار شده در حوزه سینما محسوب می‌شود که از ظرفیت‌های فراوانی برای طرح مضامین مختلف اجتماعی، علمی، اخلاقی، سیاسی، فرهنگی و … در ابعاد گوناگون برخوردار است که می‌توان به واسطه این ویژگی‌ها، آثار فاخر و ماندگاری در این حوزه تولید کرد.

خزاعی روایت دست اول و تولید محتوای آثار فاخر را شرط تأثیرگذاری سینما عنوان کرد و گفت: در شرایط فعلی شدت هجمه همه جانبه دشمنان به دستاوردهای نظام، لزوم پرداخت اصولی و هوشمندانه به موضوع مهمی همچون انرژی هسته‌ای که جزو افتخارات جمهوری اسلامی ایران است، بیش از گذشته احساس می‌شود که باید آن را با جدیت و قدرت بیشتری برای رسیدن به نتیجه مطلوب دنبال کرد.

به گفته رئیس سازمان سینمای، مردم آگاهی و شناخت فراوانی از دستاوردها و ظرفیت‌های فناوری هسته‌ای در حوزه‌های مختلف به‌ویژه پزشکی و درمانی، کشاورزی و … ندارند و سینما و محصولات تصویری به دلیل گستره نفوذ و جایگاه‌شان می‌توانند کمک زیادی در این حوزه داشته باشند.

در ادامه این نشست محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی کشور نیز با اشاره به اینکه ساخت آثار سینمایی و تولید فیلم‌هایی همانند «هناس» باعث می‌شود تا زحمات دانشمندان هسته‌ای که در این سال‌ها برای ارتقا و سربلندی این بخش مهم و حساس تلاش کرده‌اند، بهتر و بیشتر دیده شود، گفت: تولید چنین آثاری باعث می‌شود تا مخاطبان به صورت ملموس‌تری در جریان زحمات افراد در بخش هسته‌ای کشور قرار گرفته و قدردان کسانی باشند که ناجوانمردانه در این راه به شهادت رسیده‌اند.

اسلامی با تاکید بر اهمیت و تأثیرات فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی انرژی هسته‌ای و دستاوردهای آن، تصریح کرد: بسیار مایل هستیم که روند ساخت چنین فیلم‌هایی ادامه داشته باشد تا مردم با زوایای بیشتری از زندگی شهدای هسته‌ای، صبر و تشویش‌های خانواده‌های این شهدا آشنا شوند.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه براثر غفلت‌هایی که صورت گرفته بخشی از نسل جوان جامعه شناخت دقیقی از تاریخ انقلاب اسلامی ندارند، به لزوم بسترسازی برای ساخت آثار تصویری جامع و اثرگذاری آن در کشور تاکید کرد و گفت: با تشکیل کار گروهی متشکل از سینماگران خبره و افراد زبده در حوزه فناوری هسته‌ای می‌توان به افق‌های تازه‌ای در این زمینه و در سینما امیدوار بود و لازم است با مستندسازی دقیق و اقناعی، پرسشگری و مطالبه جامعه و جوانان را پاسخ دهیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به اینکه دستاوردهای این سازمان در حوزه‌های پزشکی، بهداشت و صنعت دارای کاربرد گسترده و متنوعی است، مطرح کرد: متأسفانه آثار تصویری فاخر و ماندگاری در زمینه فناوری و انرژی هسته‌ای، مزایا و دستاوردهای آن تولید نشده و در واقع ما به اندازه عمق استراتژیک موضوع هسته‌ای، برای آن تولید محتوایی نداشته‌ایم. براین اساس لازم است با استفاده از ظرفیت‌های موجود در حوزه سینما و سازمان انرژی اتمی ایران، بازروایی دقیق و تازه‌ای در این حوزه صورت گیرد.

اصغر فارسی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی، مجید زین العابدین مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی، محمد حمیدی مقدم مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، مهدی آذرپندار مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران، شهره پیرانی همسر شهید رضایی نژاد، سیدقاسم بی نیاز مدیرکل دیپلماسی عمومی و اطلاع رسانی سازمان انرژی اتمی ایران نیز در این نشست حضور داشتند.