رضا کیانیان مهمان «شب های هنر» می شود

به گزارش سنترسینماپرس به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما، آن چه در یک فیلمنامه به عنوان شخصیت می‌شناسیم، با تعریفمان از این عنوان در سینما، تفاوت‌هایی دارد. در این قسمت از «میز سینما» به شخصیت از روی کاغذ تا روی پرده پرداخته خواهد شد؛ شباهت‌ها، تفاوت‌ها و اینکه اساسا در این میان چه روندی طی می‌شود.

یک فیلمنامه‌نویس در توصیف شخصیت‌هایش بیشتر به ویژگی‌های فردی، روانی و اجتماعی می‌پردازد و خصایص جسمی را به صورت مختصر بیان می‌کند، در نتیجه برخورد مخاطب با شخصیت در سینما، به واسطه‌ بازیگر انجام می‌گیرد و قضاوت اولیه بر اساس ویژگی‌های ظاهری او شکل می‌گیرد. پس آیا بازیگر باید جزئی از ویژگی‌های شخصیت را در ظاهر خود داشته باشد؟ یا خیر؟

برای پاسخ به چنین پرسش هایی، در برنامه امشب سه شنبه ۲۸ بهمن ماه، مجله هنری «شب های هنر»، جابر قاسمعلی فیلمنامه نویس و مجری کارشناس «میز سینمایی» این مجله هنری، میزبان رضا کیانیان بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، نویسنده و مدرس خواهد بود و گفتگوی امشب به موضوع «شخصیت؛ از روی کاغذ تا پرده» و فرآیند خلق شخصیت تا اجرا، اختصاص خواهد داشت.

«میز سینما» یکی از چندین میز تخصصی هنری «شب های هنر» و کار از گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما به تهیه کنندگی امجدیان است که هر سه شنبه شب ساعت ۲۳ به صورت زنده از شبکه چهار سیما پخش می شود.