کد خبر : 2111
تاریخ انتشار : شنبه 4 دی 1400 - 19:18

ستاره‌ی “اسپایدرمن”: مارتین اسکورسیزی نمی‌داند چطور فیلم ابرقهرمانی می‌سازند؛ فیلم‌های مارول هنر واقعی است

ستاره‌ی “اسپایدرمن”: مارتین اسکورسیزی نمی‌داند چطور فیلم ابرقهرمانی می‌سازند؛ فیلم‌های مارول هنر واقعی است

هالند می‌گوید: «اسکورسیزی نمی‌داند چگونه است چون چنین فیلم‌هایی نساخته است.» به‌گزارشِ سنترسینماپرس٬ «تام هالند» در واکنش به ادعای «مارتین اسکورسیزی» که گفته بود فیلم‌های ابرقهرمانی «سینما» نیستند، می‌گوید فیلم‌های مارول «هنر واقعی» است. اسکورسیزی در سال ۲۰۱۹ با این ادعا که فیلم‌های ابرقهرمانی بیشتر به شهر بازی شباهت دارند جنجال به پا کرد. از

کافه سینما

هالند می‌گوید: «اسکورسیزی نمی‌داند چگونه است چون چنین فیلم‌هایی نساخته است.»

به‌گزارشِ سنترسینماپرس٬ «تام هالند» در واکنش به ادعای «مارتین اسکورسیزی» که گفته بود فیلم‌های ابرقهرمانی «سینما» نیستند، می‌گوید فیلم‌های مارول «هنر واقعی» است. اسکورسیزی در سال ۲۰۱۹ با این ادعا که فیلم‌های ابرقهرمانی بیشتر به شهر بازی شباهت دارند جنجال به پا کرد. از آن زمان تاکنون فیلمسازان بسیاری از آن اظهارات حمایت کردند و بسیاری دیگر با او مخالفت کردند.

هالند در مصاحبه جدیدی با «هالیوود ریپورتر» می‌گوید با توجه به اینکه هم در عناوین ابرقهرمانی و هم فیلم نامزد اسکاری چون «ناممکن» (The Impossible) بازی کرده، حس می‌کند که فیلم‌های مارول باید «هنر واقعی» شمرده شوند.

هالند می‌گوید: «می‌توانید از اسکورسیزی بپرسید «آیا حاضرید یک فیلم ابرقهرمانی بسازید؟» اما او نمی‌داند چگونه است چون هیچ‌وقت چنین فیلم‌هایی نساخته. من هم در فیلم‌های مارول بازی کرده‌ام و هم فیلم‌هایی که در دنیای اسکار در موردشان بحث شده، و تنها تفاوتش واقعاً این است که یکی از دیگری پرخرج‌تر است.»

هالند ادامه می‌دهد: «اما روش تجزیه شخصیت توسط من و روش طراحی سیر شخصیت‌ها و داستان توسط کارگردان – همگی یکسان است، تنها مقیاس آن تفاوت دارد. بنابراین من فکر می‌کنم هنر واقعی‌اند.»

این بازیگر ۲۵ ساله از بازیگرانی مانند «بندیکت کامبربچ» نام می‌برد تا بگوید فرایند تولید فیلم‌های مارول و آثار مستقل یکسان است. کامبربچ در فیلم «مرد-عنکبوتی: دور از خانه» (Spider-Man: No Way Home) مقابل هالند دیده شده و با «قدرت سگ» (The Power of the Dog) تحسین منتقدین را برانگیخته و مدعی اسکار است.

هالند می‌گوید: «وقتی این فیلم‌ها را می‌سازید، می‌دانید که چه خوب و چه بد، میلیون‌ها آدم آن‌ها را می‌بینند، در حالی که وقتی یک فیلم کوچک مستقل می‌سازید، اگر فیلم خیلی خوبی نباشد هیچ‌کس آن را نمی‌بیند، بنابراین سطح فشار متفاوت است. منظورم این است که می‌توانید از بندیکت کامبربچ یا رابرت داونی جونیور یا اسکارلت جوهانسن بپرسید – بازیگرانی که سابقه بازی در فیلم‌های «شایسته اسکار» را دارند و در فیلم‌های ابرقهرمانی هم بازی کرده‌اند – به شما خواهند گفت که یکسان است، فقط مقایسش فرق می‌کند. ضمن اینکه در «فیلم‌های اسکاری» کمتر از لباس‌های اسپندکس استفاده شده.»

اسکورسیزی پاییز سال ۲۰۱۹ در «نیویورک تایمز» نوشته بود: «می‌دانم که اگر جوان‌تر بودم، اگر دیرتر به دنیا آمده بودم، ممکن بود با این فیلم‌ها هیجان‌زده شوم و شاید حتی وسوسه می‌شدم که یکی از آن‌ها را بسازم. اما در زمانی بزرگ شدم که سینما را درک کردم – دانستم که چیست و چه می‌تواند باشد – و فاصله‌ی آن سینما با دنیای مارول از زمین تا آسمان است.» این کارگردان در بخش دیگری از مقاله بلند خود می‌گوید: «بسیاری از فیلم‌های امروز محصولات بی‌نقصی‌اند برای مصرف فوری. بسیاری از آن‌ها به دست افرادی و گروه‌هایی بااستعداد ساخته شده‌اند. اما همگی فاقد چیزی هستند که برای سینما اساسی است: هنر یک فرد هنرمند.»

«مرد-عنکبوتی: راهی به خانه نیست» به‌تازگی از فروش جهانی ۸۰۰ میلیون دلاری عبور کرده است.