کد خبر : 4075
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 دی 1402 - 22:07

سرپرست معاونت امور تعاون وزارت کار : بیش از ۶ هزار تعاونی زنان در کشور فعال است

سرپرست معاونت امور تعاون وزارت کار : بیش از ۶ هزار تعاونی زنان در کشور فعال است
سرپرست معاونت امور تعاون وزارت کار گفت: بر اساس اطلاعات ثبت‌شده آماری در سامانه جامع و هوشمند بخش تعاون بیش‌ از ۶۷۸۰ شرکت تعاونی زنان با بیش از ۶۳ هزار عضو در کشور فعال است.

به گزارش سنترسینماپرس، حامد ویس‌کرمی، سرپرست معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مشارکت زنان در بخش تعاون مطلوب است و حدود ۲۲ درصد اعضای کل تعاونی‌های فعال کشور به بانوان اختصاص دارد.

ویس‌کرمی با بیان اینکه شاهد رشد ۹.۵ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم بوده‌ایم، افزود: بر اساس اطلاعات ثبت‌شده آماری در سامانه جامع و هوشمند بخش تعاون بیش از ۶۷۸۰ شرکت تعاونی زنان با بیش از ۶۳ هزار عضو در کشور فعال است. ایجاد فضایی امن در محیط کسب‌وکار برای زنان، کمک به بهبود معیشت خانواده و ارتقای سطح رفاه جامعه از طریق تعاونی‌های زنان مدل موفقی برای افزایش سهم مشارکت آن‌ها در فعالیت‌های اقتصادی مولد است.

سرپرست معاونت امور تعاون اضافه کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان با توجه به ظرفیت‌های موجود و مبتنی بر دانش بومی و به کمک توان علمی و پژوهشی پژوهشگران می‌توانند مزیت رقابتی برای خود و دیگر صنایع فناور محور ایجاد کرده و نهایتاً منجر به توسعه اقتصاد دانش‌محور شوند.

ویس‌کرمی توجه به تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان و ارائه بسته‌های تشویقی و حل مشکلات مالیاتی، نظام بانکی و بیمه‌ای را از عوامل رشد و شکوفایی آن‌ها دانست.