کد خبر : 3296
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 بهمن 1401 - 18:59

سریال تاریخی «حضرت یحیی علیه‌السلام» وارد پیش تولید می‌‎شود

سریال تاریخی «حضرت یحیی علیه‌السلام» وارد پیش تولید می‌‎شود
موسسه سینمایی «نگار فیلم تبیان» سازنده آثاری همچون «یوسف پیامبر (ع)»، «مردن آنجلس»، «ایوب پیامبر (ع)» ساخت سریال تاریخی «حضرت یحیی (ع)» را از ماه‌ها پیش در دستور کار قرار داده و پیش‌تولید این سریال تاریخی به طور رسمی عید مبعث آغاز می‌شود.

به گزارش سنترسینماپرس تولید سریال فاخر «یحیی (ع)» در ۳۶ قسمت با کمک برخی از یاران، شاگردان و فرزندان مرحوم فرج‌الله سلحشور در دست اقدام است. فیلمنامه این سریال بیش از سه سال زیر نظر مشاوران، کارشناسان و پژوهشگران این موسسه که سابقه و تجربه دیرین در همکاری سریال‌های تاریخی و قرآنی داشته‌اند، به نگارش درآمده و در پژوهش فیلمنامه، از معتبرترین متون اسلامی و نیز مشترکات اسلام با سایر ادیان توحیدی استفاده شده است.

مقدمات ساخت این سریال از جمله انتخاب و طراحی دکور، لباس، جلوه‌های ویژه و …، از مدت ها پیش آغاز شده و پیش‌تولید این سریال قرآنی همزمان با خجسته سالروز بعثت نبی مکرم اسلام (ص) به طور رسمی آغاز خواهد شد ضمن اینکه در آینده‌ای نزدیک، جزئیات بیشتری درباره این سریال، عوامل، هنرمندان و سازندگان آن به اطلاع عموم خواهد رسید.

تمامی بودجه این سریال با استفاده از جایگاه و ظرفیت‌های داخلی و بین‌المللی موسسه سازنده و از سوی برخی دوستداران سریال‌های قرآنی و قصص انبیاء (ع) در بخش خصوصی تأمین شده و لذا بودجه‌ای دولتی و یا بودجه نهادها به هیچ وجه در تولید این سریال دخالتی ندارد.

در خصوص بسترهای پخش داخلی، به طور یقین پس از تولید سریال تصمیم‌گیری خواهد شد اما تمامی بسترها و پلتفرم‌های داخلی موجود و همچنین سازمان صدا و سیما که همواره حامی و پخش‌کننده آثار و تولیدات این موسسه بوده است، به عنوان پخش‌کننده این سریال، طرف مذاکره و احیاناً توافق خواهند بود ضمن آنکه اقدامات اولیه و بسترسازی برای ایجاد سامانه (پلتفرم) موسسه جهت پخش و انعکاس تولیدات این مجموعه آغاز شده است. فراوانی بسترهای پخش در سال‌های اخیر و افتخاراتی که تولیدات قبلی این موسسه از جمله «یوسف پیامبر (ع)» برای این موسسه فیلم‌سازی رقم زده، موجب شده که مذاکره برای فروش حق پخش سریال حضرت یحیی(ع) به کشورهای مختلف دنیا، از سال قبل در دستور کار تیم بین الملل موسسه قرار گیرد.

زندگانی حضرت یحیی (ع) و حوادث پیرامون آن بدون شک یکی از جذاب‌ترین و دیدنی‌ترین داستان زندگی پیامبران در طول تاریخ به شمار می‌رود. حضرت یحیی (ع) هم‌عصر و همزمان با حضرت عیسی (ع) زندگی می‌کرد. او تعمیددهنده مسیح (ع) و خویشاوند نزدیک آن حضرت است. از آنجایی که یحیی (ع)، مورد توجه و احترام ویژه مسیحیان جهان هم قرار دارد، لذا ساخت داستان زندگی این پیامبر گرانقدر توسط یک کشور اسلامی، می‌تواند بهترین اتفاق را در تعامل فرهنگی و پیوند بین ادیان توحیدی رقم بزند. در این سریال علاوه بر حضرت یحیی (ع)، گوشه‌هایی از زندگانی پدر بزرگوار ایشان حضرت زکریا (ع) در کنار حضور «حضرت عیسی (ع)» و مادر گرامی ایشان «مریم مقدس (س)» به تصویر کشیده می‌شود.

موسسه سینمایی نگار فیلم تبیان با عنوان بین‌المللی (NFT PICTURES) دارای بیش از سه دهه تجربه موفق و مستمر در روایت زندگی واقعی پیامبران الهی است که با همراهی بسیاری از همراهان و شاگردان مرحوم سلحشور که در پروژه‌های تاریخی کنار ایشان بوده‌اند و سایر نیروهای انسانی کارآزموده ساخت این پروژه بزرگ قرآنی را آغاز کرده است.

پس از پخش سریال یوسف پیامبر (ع) و بازتاب‌ها و استقبال وسیع داخلی و جهانی و همچنین پس از درگذشت زنده‌یاد فرج‌الله سلحشور، این نخستین سریال تاریخی است که در حوزه «انبیا» توسط جمعی از دوستان و همراهان آن مرحوم در این موسسه تولید می‌شود.

کسب اطلاعات در خصوص این سریال با استفاده از تمامی ظرفیت های ارتباطی از جمله پایگاه اطلاع‌رسانی، فضای مجازی، تلفن، ایمیل و سایر بسترهای ارتباطی انجام خواهد شد که به زودی و در اطلاعیه بعدی معرفی و در اختیار هنرمندان و سایر علاقه‌مندان قصه های قرآنی قرار خواهد گرفت.