به گزارش سنتر سینما پرس ، شب گذشته ۵ آذرماه خبری مبنی بر برگزاری سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در بهار ۱۴۰۰ به نقل از یک منبع آگاه در رسانه‌های غیررسمی و فضای مجازی منتشر شد.

در پی انتشار این خبر یکی از بخش‌های خبری صدا و سیما نیز به پوشش این موضوع پرداخت و لغو برگزاری این رویداد در سال جاری را قطعی اعلام کرد.

سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد دبیر سی و نهمین جشنواره فیلم فجر اما در پاسخ به پیگیری خبر نگار سنتر سینما پرس درباره انتشار این خبر تاکید کرد: به‌عنوان دبیر این رویداد سینمایی می‌گویم هنوز تصمیمی درباره زمان برگزاری سی و نهمین جشنواره فیلم فجر گرفته نشده است و خبر اعلام شده صحت ندارد.

از چندی قبل لغو برگزاری جشنواره فیلم فجر در بهمن‌ماه امسال و موکول شدن برگزاری آن به بهار ۱۴۰۰ به‌عنوان یکی از گزینه‌های پیش‌روی سیاستگذاران این رویداد در مواجهه با شرایط کرونایی و تعطیلی پروژه‌های سینمایی مطرح شده است. گزینه‌ای که با توجه به تقویم انتشار فراخوان جشنواره فجر و زمان‌بندی پذیرش آثار در این رویداد طی سال‌های قبل، احتمال صحت این گمانه در محافل رسانه‌ای و سینمایی بیش از پیش تقویت شده است.

اما بنابر اعلام دبیر جشنواره فیلم فجر هنوز تصمیم نهایی در این زمینه اتخاذ نشده و باید منتظر اعلام رسمی وضعیت برگزاری مهمترین رویداد سینمایی امسال در سایه تهدیدها و ملاحظات کرونایی باشیم.