کد خبر : 1657
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 شهریور 1400 - 18:49

«شانگ چی» گیشه‌های آمریکا را تصرف کرد/ فروشی فراتر از «F۹»

«شانگ چی» گیشه‌های آمریکا را تصرف کرد/ فروشی فراتر از «F۹»

درخشش فیلم «شانگ‌چی» با فروش ۷۱.۴ میلیون دلاری در اولین آخر هفته اکرانش این فیلم را فراتر از «F۹» قرار داد. به گزارش سنترسینماپرس به نقل از ورایتی، «شانگ چی و افسانه ده حلقه» فیلم ابرقهرمانی جدید مارول با اکرانی خیره‌کننده در اولین آخر هفته اکرانش ۷۱.۴ میلیون دلار فروش کرد و انتظار می‌رود با

«شانگ چی» گیشه‌های آمریکا را تصرف کرد/ فروشی فراتر از «F۹»

درخشش فیلم «شانگ‌چی» با فروش ۷۱.۴ میلیون دلاری در اولین آخر هفته اکرانش این فیلم را فراتر از «F۹» قرار داد.

به گزارش سنترسینماپرس به نقل از ورایتی، «شانگ چی و افسانه ده حلقه» فیلم ابرقهرمانی جدید مارول با اکرانی خیره‌کننده در اولین آخر هفته اکرانش ۷۱.۴ میلیون دلار فروش کرد و انتظار می‌رود با توجه به تعطیلات چهار روزه روز کارگر بتواند این فروش را به ۸۳.۵ میلیون دلار برساند.

با توجه به میزان فروش ۳ روزه این فیلم و مقایسه آن با دیگر فیلم‌های پرفروش دوران کرونا، باید گفت این فیلم درست پشت سر «بیوه سیاه» قرار می‌گیرد که در ۳ روز نخست اکرانش ۸۰.۳ میلیون دلار فروخت و همین طور از فیلم نهم «سریع و خشمگین» جلو می‌زند که ۷۰ میلیون دلار در ۳ روز اول اکرانش فروش کرد.

در عین حال این رقم رکورد خوبی برای تعطیلات روز کارگر محسوب می‌شود زیرا بهترین رکورد را که «هالووین» در سال ۲۰۰۷ کسب کرده بود فروشی ۳۰.۶ میلیون دلاری در همین بازه بود.

بر خلاف «بیوه سیاه» فیلم «شانگ چی» تنها در سینماها اکران می‌شود و در سرویس‌های آنلاین برای تماشا گذاشته نشده است؛ در حالی که «بیوه سیاه» شیوه‌ای ترکیبی از نمایش در سینماها و نمایش آنلاین را انتخاب کرده بود.

استقبال شدید از «شانگ چی» می‌تواند بر روشی که دیزنی ماجراهای ابرقهرمانی خود را در دوران کووید ارایه می‌کند اثر بگذارد.

این فیلم درباره یک قاتل سابق است که باید با میراث شومی که از پدرش به جای مانده مبارزه کند و سندیکای جنایی را که وی به جای گذاشته از بین ببرد. در این فیلم نقش اصلی را سیمو لیو بازیگری که قبلاً در سریال طنز کانادایی بازی کرده بود، برعهده دارد.

در مکان دوم گیشه فیلم اول هفته پیش یعنی «کندی من» جای دارد که در این تعطیلات سه روز آخر هفته ۱۰.۵ میلیون دلار فروش کرده و با محاسبه فروش امروز آن احتمالاً باید فروش آن در ۱۰ روز اکرانش به بیش از ۴۱ میلیون دلار برسد که برای فیلمی که با بودجه ۲۵ میلیون دلاری ساخته شده رقم مناسبی است.

«مرد آزاد» با فروش ۸ میلیون دلار در هفته اخیر، در جایگاه سوم از نظر فروش قرار دارد و در مجموع ۹۱ میلیون دلار فروش کرده است. «گشت و گذار در جنگل» و «سگ‌های نگهبان» نیز با ۳.۹ و ۳.۶ میلیون دلار در مجموع فهرست ۵ فیلم پرفروش هفته را تکمیل می‌کنند.