کد خبر : 2211
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 بهمن 1400 - 16:33

طراحی ۱۱۰ محور در چشم انداز ۴ ساله برای “تحول در سینمای ایران”

طراحی ۱۱۰ محور در چشم انداز ۴ ساله برای “تحول در سینمای ایران”

اولین نشست محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی با معاونین، مدیران و کارکنان این سازمان به بهانه آئین گرامیداشت ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن و سالروز تولد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) صبح امروز برگزار شد. به گزارش سنترسینماپرس به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، در این مراسم و

طراحی 110 محور در چشم انداز 4 ساله برای "تحول در سینمای ایران"

اولین نشست محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی با معاونین، مدیران و کارکنان این سازمان به بهانه آئین گرامیداشت ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن و سالروز تولد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) صبح امروز برگزار شد.

به گزارش سنترسینماپرس به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، در این مراسم و بعد از مدیحه‌سرایی حاج محسن طاهری، محمد خزاعی ضمن تبریک میلاد خجسته حضرت زهرا (س) و روز مادر از تلاش و زحمات همکاران سینمایی بویژه در طول دوران همه‌گیری کرونا قدردانی کرد.

وی با اشاره به محورهای مهم راهبردی ‌و کاربردی در سیاستگذاری‌های دوره جدید سازمان سینمایی عنوان کرد: کشور و حوزه فرهنگ بویژه، سینما در چند ساله اخیر با برخی چالش‌ها و مشکلات روبرو بوده است که مهم‌ترین آن بحران کرونا و خسارت های اقتصادی گسترده ناشی از آن است.

خزاعی به رکود و تعطیلی سینماها در دو ساله اخیر، روند ناموزون تولیدات، مشکلات معیشتی خانواده سینما و همکاران سینمایی، محدودیت منابع و اعتبارات، چالش کثرت و انباشت فیلم‌های تولید شده و … اشاره کرد و بیان کرد که با همّت و همدلی همه شما و خانواده سینما این مسائل قابل تعامل، پیگیری و قابل حل است.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۱۰ محور تحولی از سوی کارگروه مطالعاتی سازمان سینمایی طراحی و پژوهش شده که در چشم اندازی ۴ ساله قابل تحقق و اجراست.

رئیس سازمان سینمایی با تأکید بر ضرورت حفظ قانون و پرهیز از برخورد نامناسب با ارباب رجوع  و هنرمندان  و سینماگران خاطرنشان ساخت: انجام کارهای مراجعین در سریع‌ترین زمان و بدون وقفه بر اساس تشریفات و آئین‌نامه‌های اجرایی انتظاری است که از ما در دوره جدید و در دولت مردمی توقع می‌رود. وقتی رهبری خدمت به مردم و جلب محبت و اعتماد آنان را به عنوان دو وظیفه اساسی مسئولین و کارگزاران نظام در دستگاه‌های مختلف کشور می‌دانند، ضروری است این مشی را سرلوحه قرار بدهیم و با مهربانی، ادب و احترام با آن ها گفتگو کنیم. قطعاً، سینماگران و مراجعان هم به استانداردهای قانونی آگاهند.

وی با بیان اینکه طی سه ماهه اخیر بررسی که تیم ارزیابی داشته‌اند در برخی زمینه‌ها گلایه‌هایی از  پاسخگو نبودن-  چه به صورت الکترونیک یا تلفنی و یا بعضاً، کم توجهی به مراجعان حضوری و غیرحضوری شده است تأکید کرد: همه شما واقفید که جنس برخورد ما با مراجعان باید کاملا متفاوت باشد  چرا که ما با جامعه هنری و سینمایی سروکار داریم که نارضایتی از رفتار ما در روحیه آن‌ها اثرات بد می‌گذارد و با گفتگوی محترمانه و تعامل بسیاری از مشکلات مرتفع می شود.

خزاعی با تاکید بر سه محور: قانون‌گرایی، استانداردسازی و عدالت محوری به عنوان سرلوحه امور در سازمان سینمایی گفت:  تلاش داریم آیین‌نامه‌ها و قوانین را استانداردسازی کنیم و در این مسیر قطعاً، نقش شما همکاران به عنوان اضلاع اجرایی و عملیانی در پیشبرد برنامه‌ها و اهداف بسیار مهم و حائز اهمیت است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره و تأکید ویژه بر نقش و جایگاه زنان در مجموعه سازمان سینمایی گفت:  زنان نقش مهمی در سازمان سینمایی دارند اما باید به صورت تخصصی بکار گرفته شوند. برای ما تعهد و تخصص مهم است و نه جنسیت. باید کمک کنیم تا مسیر رشد همه همکاران بدون لحاظ جنسیت فراهم شود.