کد خبر : 2907
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 آبان 1401 - 18:03

محمد خزاعی خبر داد؛ تشکیل کمیته ویژه برای حل مشکلات سینماگران در پی ناآرامی‌های اخیر

محمد خزاعی خبر داد؛ تشکیل کمیته ویژه برای حل مشکلات سینماگران در پی ناآرامی‌های اخیر
محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی از تشکیل کمیته ویژه‌ای با حضور نمایندگانی از قوه قضاییه و خانه سینما برای رسیدگی و پیگیری مشکلات سینماگران در پی ناآرامی‌های اخیر خبر داد.

به گزارش سنترسینماپرس به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی، چهل و هشتمین جلسه شورای معاونان و مدیران سازمان سینمایی با حضور محمد خزاعی صبح امروز سه شنبه ۲۴ آبان ماه در محل سالن شهید آوینی سازمان سینمایی برگزار شد.

محمد خزاعی معاون وزیر و رئیس سازمان سینمایی در حاشیه این جلسه به موضوعات و مصوبات سازمان پرداخت.

تبریک هفته کتاب و کتابخوانی

محمد خزاعی ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی با اشاره به اهمیت مقوله کتاب و کتابخوانی و نقش کتاب در رشد و ارتقای فرهنگ عمومی به نشست اخیرش با مدیران نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اشاره کرد و گفت: بهره‌گیری از ابزارهایی چون سینما برای تبیین و ترویج موضوع کتابخوانی حائز اهمیت است و می‌توان با همکاری‌های متقابل از ظرفیت‌های مغفول مانده در این دو حوزه به نفع هم استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: ضمن امکان قابلیت‌های گسترده در حوزه اقتباس برای سینما و نیاز به گسترش حوزه تخصصی سینما در کتابخانه‌های عمومی می‌توان از سینماگران شاخص و موثر به عنوان سفیران فرهنگ کتابخوانی کمک گرفت.

ایجاد واحدهای استانی در فارابی و مرکز گسترش

خزاعی با اشاره به گسترش فعالیت‌های سینمایی حوزه استان‌ها و شهرستان‌ها تصریح کرد: در این راستا، مقرر شد در بنیاد سینمایی فارابی و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و پویانمایی با هدف ارائه آسان‌تر و سریع‌تر خدمات و پاسخگویی به نیاز مخاطبان و سینماگران استانی واحد جداگانه با تمرکز بر فعالیت‌های حوزه استان‌ها ایجاد شود. این طرح در راستای سیاست‌های حمایتی سازمان سینمایی از ظرفیت سینمای استان‌ها طراحی و تعریف شده است.

کمیته مشترک سازمان سینمایی، قوه قضائیه و خانه سینما

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به مصوبه دیگر این شورا از تشکیل کمیته ویژه‌ای برای رسیدگی و پیگیری مشکلات سینماگران در پی ناآرامی‌های اخیر خبر داد و اظهار کرد: ناآرامی‌های اخیر در کشور با حواشی و مشکلاتی برای تعدادی از فعالان سینما همراه بوده است که در کنار پیگیری و تشکیل جلسات متعدد با مراجع و دستگاه‌های ذیربط در این زمینه، به منظور سرعت بخشی به روند رسیدگی به مشکلات همکاران، کمیته‌ای متشکل از نمایندگان سازمان سینمایی، قوه قضائیه و خانه سینما ایجاد شده و در حال پیگیری برای رفع آن مشکلات است.

قدردانی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

خزاعی ضمن قدردانی و تشکر از اهتمام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حمایت از حوزه سینما و پیگیری مصوبات شورای عالی سینما عنوان کرد: شایسته می‌دانم به سهم خود از زحمات و مساعدت‌های محمدمهدی اسماعیلی قدردانی کنم. به هر حال بخش عمده‌ای از روند تشکیل جلسات شورای عالی سینما و در ادامه، پیگیری مصوبات آن را مدیون شخص وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم و امیدوارم مصوبات شورا بتواند بخشی از چالش‌ها و معضلات سینما را کاهش دهد.

پیگیری مسکن سینماگران

وی همچنین موضوع مسکن سینماگران به عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های خانواده سینما خواند و اضافه کرد: خوشبختانه، بعد از تصویب این امر در اولین جلسه شورای عالی سینما همکاران بنده در سازمان سینمایی بررسی‌ها و تعاملاتی گسترده‌ای را آغاز کردند که امیدواریم شرایط برای تحقق این امر دست کم برای جمعی از خانواده سینما مهیا شود.

چهل و هشتمین جلسه معاونین و مدیران سازمان سینمایی با حضور قادر آشنا، اصغر فارسی، حبیب ایل بیگی، علیرضا اسماعیلی، یزدان عشیری، سیدمهدی جوادی، هاشم میرزاخانی، محمد حمیدی مقدم، محمدرضا سوقندی، مهدی آذرپندار، مجید اسماعیلی، غلامرضا نجاتی، سیدصادق موسوی و لادن طاهری برگزار شد.