کد خبر : 3415
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 اسفند 1401 - 14:48

مدیر جدید جشنواره فیلم لندن انتخاب شد.

مدیر جدید جشنواره فیلم لندن انتخاب شد.

سنترسینماپرس: کریستی مدسون از سال آینده به سمت مدیریت این جشنواره سرشناس اروپایی برگزیده شد. وی قبلا مدیر جشنواره ادینبورگ در سالهای ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ بوده است. بعد از انتخاب شدنش در این سمت، وی گفت: «جشنواره ها به سینماگران و هنرمندان و به تماشاگران لحظات نابی را هدیه می کنند که در محدوده گسترده

سنترسینماپرس: کریستی مدسون از سال آینده به سمت مدیریت این جشنواره سرشناس اروپایی برگزیده شد. وی قبلا مدیر جشنواره ادینبورگ در سالهای ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ بوده است. بعد از انتخاب شدنش در این سمت، وی گفت: «جشنواره ها به سینماگران و هنرمندان و به تماشاگران لحظات نابی را هدیه می کنند که در محدوده گسترده ای ایده های خود را به معرض تجربه قرار دهند و جشنواره فیلم لندن در این باره بهترین روحیه را داراست.»

جالب توجه است که مدت زمان زیادی نیست زنان مقام های بالایی بعنوان رییس هییت داوران و همچنین مدیریت بخش هایی از جشنواره های جهانی را بدست می‌آورند. همچنین حضور فیلمسازان زن در جشنواره های جهانی اخیرا بسیار افزایش یافته و با به دست آوردن جایزه مهم جهانی (مثل نخل طلا، شیر طلا، خرس طلا، اسکار و غیره) نیز جایگاه شایسته ای برای آنان در این زمینه بدست آمده است. همچنین در خبر است که تعداد زیادی فیلم از کارگردانان زن به جشنواره امسال کن پیشنهاد شده است.