کد خبر : 3269
تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1401 - 18:06

مدیر فیلمخانه ملی ارمنستان: شیفته عباس کیارستمی و اصغر فرهادی هستم

مدیر فیلمخانه ملی ارمنستان: شیفته عباس کیارستمی و اصغر فرهادی هستم

شب گذشته شنبه ۲۱ بهمن فیلم صامتی از سینمای ارمنستان در موزه سینما به همراه موسیقی زنده به نمایش درآمد و مدیر فیلمخانه ملی ارمنستان در این مراسم حضور داشت. به گزارش سنترسینماپرس، ویگن گالستیان مدیر فیلمخانه ملی ارمنستان گفت: به عنوان پژوهشگر سینما با سینمای ایرن آشنایی تخصصی دارم. درباره سینمای ایران سالها تحقیق‌های

شب گذشته شنبه ۲۱ بهمن فیلم صامتی از سینمای ارمنستان در موزه سینما به همراه موسیقی زنده به نمایش درآمد و مدیر فیلمخانه ملی ارمنستان در این مراسم حضور داشت.

به گزارش سنترسینماپرس، ویگن گالستیان مدیر فیلمخانه ملی ارمنستان گفت: به عنوان پژوهشگر سینما با سینمای ایرن آشنایی تخصصی دارم. درباره سینمای ایران سالها تحقیق‌های بسیاری کردم و سینمای معاصر به خصوص سینمای بعد از انقلاب ایران را دوست دارم.
وی با بیان اینکه شیفته اصغر فرهادی و عباس کیارستمی است، افزود: به نظرم سینمای ایران نه تنها الگوی ارزشمند برای سینمای جهان و منطقه است بلکه برای سینمای ارمنستان هم بهترین الگوی فیلمسازی می تواند باشد.
مدیر فیلمخانه ملی ارمنستان همچنین بیان داشت: خوشبخانه به لطف جشنواره فیلم فجر فرصتی فراهم شد تا به ایران بیایم و اولین بار است که به موزه سینما آمدم و بسیار حیرت زده شدم. بنای بسیار زیبایی دارد و محتوای تاریخش‌اش من را حیرت زده کرد. انتظار نداشتم موزه‌ای به این ابعاد را ببینم به همین دلیل برایم بسیار جالب است و معتقدم سینمای ایران شایسته چنین موزه‌ای است.
وی ادامه داد: حس خوبی نسبت به موزه سینما پیدا کردم ما در تلاش برای راه اندازی موزه ای با کمک مرکز سینمایی ارمنستان هستیم و امیدوارم در سال های آینده چنین موزه ای را تاسیس کنیم. قطعا موزه سینمای ایران الگوی خوبی برای تاسیس موزه در ارمنستان خواهد بود.
ویگن گالستیان در پایان بیان داشت: از مسئولان و دست اندرکاران جشنواره و وزارت فرهنگ و ارشاد تشکر می‌کنم چنین فرصتی را برای سینمای ارمنستان فراهم کردند؛ مخصوصا نمایش فیلم صامتی که از گنجینه سینمای ارمنستان در موزه سینمای ایران با اجرای موسیقی زنده. امیدوارم همکاری گسترده‌ای در عرصه تولیدات و مخصوصا محافظت از گنجینه سینمایی بوجود آید. قطعا موارد زیادی است که ما باشد از سینمای ایران یاد بگیریم و بهره‌مند شویم.