کد خبر : 617
تاریخ انتشار : یکشنبه 7 دی 1399 - 15:50

مستند «خودکار» به کارگردانی محمد ثقفی و گویندگی نصرالله مدقالچی عرضه اینترنتی شد

مستند «خودکار» به کارگردانی محمد ثقفی و گویندگی نصرالله مدقالچی عرضه اینترنتی شد

به گزارش سنترسینماپرس به نقل از روابط عمومی خانه مستند، مستند «خودکار» داستان زندگی علی اکبر رفوگران است که از جوانی مانند خودکار کار کرده و حالا در دهمین دوره عمر خود به عنوان پدر نوشت افزار ایران و بنیان‌گذار کارخانه «بیک» در کشور شناخته می‌شود. «خودکار» یک مستند پرتره درباره زندگی علی‌اکبر روفوگران پدر

عرضه مستند معروف ترین خودکار ایرانی به صورت اینترنتیبه گزارش سنترسینماپرس به نقل از روابط عمومی خانه مستند، مستند «خودکار» داستان زندگی علی اکبر رفوگران است که از جوانی مانند خودکار کار کرده و حالا در دهمین دوره عمر خود به عنوان پدر نوشت افزار ایران و بنیان‌گذار کارخانه «بیک» در کشور شناخته می‌شود.

«خودکار» یک مستند پرتره درباره زندگی علی‌اکبر روفوگران پدر نوشت افزار ایران است. کسی که برای اولین بار خودکار بیک و مداد سوسمار نشان را در ایران تولید کرد. کارآفرینی که یک زندگی بسیار پرفراز و نشیبی را قبل و بعد از انقلاب داشته و بعد از آن که کارخانه‌اش در اوایل دهه ۷۰ دچار مشکل می‌شود، دوباره تولید را چند سال بعد شروع می‌کند. کلمه «خودکار» اصطلاحی است که وی روی این نوشت‌افزار جدید در دهه ۴۰ می‌گذارد.

مستند «خودکار» برای اولین بار در سیزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» در بخش کارآفرینی به نمایش در آمد و موفق به کسب جایزه سوم این بخش شد.

مخاطبان می‌توانند این اثر را در سامانه فیلیمو تماشا کنند.

مستند «خودکار» که تهیه کنندگی عطا پناهی تولید شده در خانه مستند و محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است.