کد خبر : 1004
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 اسفند 1399 - 15:36

ناکامی فیلم خورشید در اسکار ۲۰۲۱

ناکامی فیلم خورشید در اسکار ۲۰۲۱

   سنترسینماپرس : فیلم سینمایی خورشید به کارگردانی مجید مجیدی نماینده سینمای ایران در اسکار ۲۰۲۱ بود، این فیلم اما به مرحله نهایی اسکار راه پیدا نکرد. دقایقی پیش نامزدهای اسکار ۲۰۲۱ اعلام شدند که در آن شاهد پیشتازی جدیدترین ساخته دیوید فینچر یعنی Mank بودیم. اما جدا از این؛ سینمای ایران در اسکار ۲۰۲۱ شانس نامزدی

  
ناکامی فیلم خورشید در اسکار ۲۰۲۱
سنترسینماپرس : فیلم سینمایی خورشید به کارگردانی مجید مجیدی نماینده سینمای ایران در اسکار ۲۰۲۱ بود، این فیلم اما به مرحله نهایی اسکار راه پیدا نکرد.

دقایقی پیش نامزدهای اسکار ۲۰۲۱ اعلام شدند که در آن شاهد پیشتازی جدیدترین ساخته دیوید فینچر یعنی Mank بودیم. اما جدا از این؛ سینمای ایران در اسکار ۲۰۲۱ شانس نامزدی را داشت. نماینده سینمای ایران در اسکار ۲۰۲۱ فیلم سینمایی خورشید به کارگردانی مجید مجیدی بود. با اعلام فهرست نهایی نامزدهای اسکار ۲۰۲۱ مشخص شدن که فیلم خورشید در هیچ‌یک از بخش‌های اسکار ۲۰۲۱ نامزد دریافت جایزه نشده است.

فبلم سینمایی خورشید به کارگردانی مجید مجیدی ساخته شده و با بازی علی نصیریان، جواد عزتی و طناز طباطبایی جلوی دوربین رفته است. مجید مجیدی سابقه ساخت فیلم‌های بچه‌های آسمان، رنگ خدا، پدر و آواز گنجشک‌ها را دارد. مجید مجیدی پیش از این با فیلم‌های خود در جشنواره‌های مختلفی حضور پیدا کرده است اما در اسکار موفقیتی به‌دست نیاورده است. همان‌طور که می‌دانید سینمای ایران تنها دوبار برنده جایزه اسکار شده است، اولی برای فیلم جدایی نادر از سیمین و دومی برای فیلم فروشنده.