کد خبر : 2448
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 اردیبهشت 1401 - 16:48

واریزی جدید دولت در راه است | یارانه کالا از راه رسید

واریزی جدید دولت در راه است | یارانه کالا از راه رسید

همه قوا آمادگی دارند با افزایش تعامل و همکاری ها به گونه‌ای گام بردارند که حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی آسیبی به جامعه به ویژه دهک‌های پایین وارد نشود. به گزارش سنترسینماپرس، واریزی جدید دولت اینبار شامل حال معلمان حق‌التدریس شده است.سخنگوی وزارت آموزش و پرورش وعده واریزی جدید را به صورت ماهانه به این گروه از

به گزارش سنترسینماپرس، واریزی جدید دولت اینبار شامل حال معلمان حق‌التدریس شده است.سخنگوی وزارت آموزش و پرورش وعده واریزی جدید را به صورت ماهانه به این گروه از معلمان داده است. هنوز مقدار این واریزی جدید مشخص نیست. واریزی جدید مستقیما به حساب معلمان واریز می شود.در ادامه به آخرین خبر از واریزی جدید می پردازیم.

محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور گفت: ارز ۴۲۰۰ تومانی به کانون فساد در کشور تبدیل شده و دولت سیزدهم در مسیر توزیع عادلانه ارز ترجیحی گام برداشته است.

محمد مخبر گفت: همه قوا آمادگی دارند با افزایش تعامل و همکاری ها به گونه‌ای گام بردارند که حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی آسیبی به جامعه به ویژه دهک‌های پایین وارد نشود.

پس از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی دولت به مردم در قالب واریز مبلغی جهت خرید کالا کمک خواهد کرد تا از تورم و افزایش پایه پولی جلوگیری شود.

یارانه یک میلیون تومانی عید فطر شامل حال همه افراد نمی‌شود و فقط قرار است به حساب ۷۰ هزار هنرمندی واریز شود که عضو صندوق اعتباری هنر هستند. به عبارتی یارانه عید فطر شامل عامه مردم نمی‌شود و فقط برای افرادی واریز می‌شود که عضو صندوق اعتباری هنر هستند.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر هم امروز از واریز یارانه یک میلیون تومانی خبر داد و گفت: امروز سومین مرحله بسته حمایتی اصحاب فرهنگ و هنر در ماه رمضان به حساب هنرکارت اعضای صندوق اعتباری هنر واریز شد.

به گفته سید مجید پوراحمدی، مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به مبلغ واریزی مرحله سوم بسته حمایتی گفت: مبلغ این واریزی برای هنرمندان عضو صندوق یک میلیون و یکصد هزار تومان است که به حساب متصل به هنرکارت بیش از ۷۰ هزار نفر عضو تایید شده صندوق اعتباری هنر واریز شد.

بر این اساس، مشمولان یارانه یک میلیون تومانی عید فطر ۷۰ هزار نفر عضو تایید شده صندوق اعتباری هنر هستند. مبلغ دقیق این یارانه یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

واریز یارانه یک میلیون تومانی صندوق هنر در حالی است که برخی گمان کرده بودند دولت قرار است یارانه جدیدی با عنوان یارانه یک میلیون تومانی عید فطر را به حساب مردم واریز کند.

بسیاری از افراد منتظر واریز یارانه یک میلیون تومانی عید فطر رئیسی بودند. اما حالا مشخص شده که یارانه یک میلیونی شامل حال اعضای صندوق هنر میشود و نه عامه مردم. پیش از این هم اعلام شد که دولت قرار نیست یارانه جدیدی به مناسبت عید فطر واریز کند.

در ماه رمضان مردم سه یارانه دریافت کردند؛ یکی یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی و دیگری یارانه معیشتی که به روال هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شد. یارانه دیگری که در ماه رمضان به حساب برخی از سرپرستان خانوار واریز شد یارانه ۱۵۰ هزار تومانی ماه رمضان بود که به حساب ۱۱ میلیون نفر واریز شد.

اما هم سازمان برنامه و بودجه و هم وزارت کار خبر دادند که یارانه مناسبتی جدیدی پرداخت نمی‌شود و واریز یارانه عید فطر و یارانه یک میلیون تومانی رئیسی، شایعه است.

برخی اخبار تایید نشده از احتمال پرداخت چهارمین یارانه نقدی مناسبتی برای عید فطر خبر می‌دهند. در مقابل نهادهای دست اندرکار در پرداخت یارانه‌های نقدی چنین احتمالی را تکذیب می‌کنند.

برخی از رسانه‌ها در گزارش‌هایی مدعی شدند که قرار است به مناسبت عید فطر ۱۴۰۱ یارانه جدیدی با عنوان یارانه عید فطر پرداخت شود. علت تردید در اصالت و صحت این خبر توضیحات نامفهومی است که به دریافت‌کنندگان این یارانه جدید مربوط می‌شود. زمان واریز یارانه معیشتی اردیبهشت ۱۴۰۱ اعلام شدبراساس این روایت نامعتبر، یارانه عید فطر به سرپرستان خانواده‌های فاقد درآمد، صاحبان مشاغل آزاد، افراد فاقد درآمد ثابت و آسیب دیدگان محدودیت‌های کرونایی تعلق می‌گیرد. اما هم سازمان‌های پرداخت‌کننده یارانه واریز یارانه عید فطر را تکذیب می‌کنند هم اینکه بعد از اتمام تعطیلات نوروز تاکنون هیچ محدودیت کرونایی در چهار گوشه کشور اعمال نمی‌شود، در عین حال صاحبان مشاغل آزاد به فعالیت خود مشغولند.

از همه مهم‌تر اینکه سازمان هدفمندی یارانه‌ها در هفته‌های گذشته به مناسبت ماه رمضان ۱۵۰ هزار تومان یارانه به افراد فاقد درآمد ثابت پرداخت کرد. عمده این افراد تحت پوشش سازمان کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی قرار دارند.

در همین رابطه پیگیری‌ها از سازمان هدفمندی یارانه‌ها و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نشان داد که فعلا هیچ برنامه‌ای برای پرداخت یارانه عید فطر وجود ندارد.

به صورت مشخص تا این لحظه روابط عمومی هر دو سازمان متولی شناسایی مشمولان مستحق و پرداخت یارانه نقدی، اعلام کردند که هیچ برنامه‌ای برای پرداخت یارانه نقدی وجود ندارد.

برچسب ها :