کد خبر : 1671
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 شهریور 1400 - 9:58

پل شریدر از جشنواره زوریخ جایزه می‌گیرد

پل شریدر از جشنواره زوریخ جایزه می‌گیرد

  جشنواره فیلم زوریخ ۲۰۲۱ با اهدای جایزه یک عمر دستاورد هنری خود از پل شریدر فیلمنامه‌نویس و کارگردان آمریکایی تجلیل می‌کند. به گزارش سنترسینماپرس به نقل از ورایتی، هفدهمین جشنواره فیلم زوریخ که از ۲۳ سپتامبر تا ۳ اکتبر (۱ تا ۱۱ مهر) برگزار می‌شود، از پل شریدر برای آثاری که در طول زندگی ساخته

 

پل شریدر از جشنواره زوریخ جایزه می‌گیرد

جشنواره فیلم زوریخ ۲۰۲۱ با اهدای جایزه یک عمر دستاورد هنری خود از پل شریدر فیلمنامه‌نویس و کارگردان آمریکایی تجلیل می‌کند.

به گزارش سنترسینماپرس به نقل از ورایتی، هفدهمین جشنواره فیلم زوریخ که از ۲۳ سپتامبر تا ۳ اکتبر (۱ تا ۱۱ مهر) برگزار می‌شود، از پل شریدر برای آثاری که در طول زندگی ساخته است تجلیل می‌کند.

نوشتن فیلمنامه‌های «راننده تاکسی»، «گاو خشمگین» و «آخرین وسوسه‌های مسیح» ساخته مارتین اسکورسیزی و کارگردانی فیلم‌هایی چون «ژیگولوی آمریکایی»، «میشیما: یک زندگی در ۴ بخش»، «آسایش غریبه‌ها» و «اولین اصلاح شده» از جمله آثار وی هستند.

شریدر ۷۵ ساله با دریافت جایزه دستاوردهای یک عمر این جشنواره یکم اکتبر در زوریخ تجلیل می‌شود. پس از مراسم اهدای جایزه، فیلم جدید وی «شمارنده کارت» که در جشنواره فیلم ونیز با اقبال روبه‌رو شد، در این جشنواره به نمایش درمی‌آید. وی همچنین یک مستر کلاس هم در جشنواره برگزار می‌کند.

کریستین یونگن مدیر هنری جشنواره مونیخ از شریدر تجلیل کرد و گفت: وی سینمای آمریکا را به شکلی که ما دوست داریم یعنی هم‌زمان ترکیبی از سرگرمی و نقد اجتماعی تغییر داد.