کد خبر : 3171
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 دی 1401 - 14:27

گله تلخ مارتین اسکورسیزی/ چیزی که روبه‌روی نسل جدید است، سینما نیست

گله تلخ مارتین اسکورسیزی/ چیزی که روبه‌روی نسل جدید است، سینما نیست

سنترسینماپرس: مارتین اسکورسیزی فیلمساز مولف و کهنه کار سینما باز هم در ارتباط با وضعیت بد و بغرنج سینما صحبت کرده است. صحبت‌های تازه اسکورسیزی مثل همیشه با استقبال فراوان منتقدان و تماشاگران جدی سینما روبرو شده است. این هنرمند سرشناس در تازه‌ترین اظهاراتش، از روزهای تاریک فیلم و سینما اسم برد و گفت از

سنترسینماپرس: مارتین اسکورسیزی فیلمساز مولف و کهنه کار سینما باز هم در ارتباط با وضعیت بد و بغرنج سینما صحبت کرده است.

صحبت‌های تازه اسکورسیزی مثل همیشه با استقبال فراوان منتقدان و تماشاگران جدی سینما روبرو شده است.

این هنرمند سرشناس در تازه‌ترین اظهاراتش، از روزهای تاریک فیلم و سینما اسم برد و گفت از آینده هنر سینما، ناامید است.

به گفته اسکورسیزی: «سال‌هاست که همه ما به تماشای فیلم‌هایی می‌رویم که معلوم نیست چه چیزی را می‌خواهند بیان کنند. البته به فیلم‌هایی هم برمی‌خوریم که به ما این امکان را می‌دهند تا بدانیم قرار است به کجا بروند و ما را می‌خواهند به کجا ببرند. اما چند سالی است که فیلم ساختن شکلی موذیانه به خود گرفته و کارهایی تولید می‌شود که نمی‌توان نام فیلم و سینما بر آنها نهاد. با افزایش تولید این نوع فیلم‌ها، به‌تدریج تماشاگر با آنها اخت گرفته و به این نوع فیلم و سینما عادت می‌کند. با این وجود، برای ما و کسانی که سالهاست به فیلم دیدن مشغولند، تماشای این کارها باعث می‌شود ناامید شویم و احساس کنیم فیلم و سینما به عنوان یک رشته و شاخه هنری از بین رفته است.»

او گفته است: «نسل جوان‌تر این روزها با پدیده‌ای روبروست که نمی‌توان بر آن نام فیلم و سینما نهاد.»

به نوشته ورایتی، اسکورسیزی با وجود تکرار چند باره کلمه ناامیدی در صحبت‌هایش و اعلام روزهای تاریک و سیاه برای صنعت سینما، هنوز امیدش را به آینده سینما و تولید فیلم‌های موجه و قابل قبول از دست نداده است و ادامه داده: «همین که شاهد تولید و ساخت فیلم‌هایی اندک هستیم که به دنبال بیان هنری مسائل هستند، می‌توان امیدوار بود که سینما هنوز زنده است و می‌توان با اشتراک مساعی و ساخت آثاری جذاب، دوباره آن‌را احیا کرد.»

اسکورسزی که دوستان و همکارانش او را صمیمانه «مارتی» خطاب می‌کنند، برای سالجاری میلادی درام پرتنش دلهره‌آور و سیاسی «قاتلین ماه گل» را آماده نمایش عمومی کرده است. منتقدان با آن که هنوز این فیلم را ندیده‌اند، از آن به عنوان یکی از بهترین تولیدات سینمایی سال‌های اخیر اسم می‌برند. لئوناردو دی کاپریو همکار و دوست صمیمی اسکورسیزی بازیگر اصلی فیلم است که داستانش در اوایل قرن بیستم اتفاق می‌افتد و سرخپوستان بومی آمریکا را در محوریت داستان خود دارد.