کد خبر : 460
تاریخ انتشار : شنبه 22 آذر 1399 - 3:20

“نگهبان شب” جدیدترین اثر رضا میرکریمی برای حضور در جشنواره فجر ۳۹

“نگهبان شب” جدیدترین اثر رضا میرکریمی برای حضور در جشنواره فجر ۳۹

با انتشار رسمی فراخوان سی و نهمین جشنواره فیلم فجر آثار سینمایی کشور در سال ۹۹ آماده حضور در مهمترین رویداد سینمایی کشور در بدترین سال سینما به دلیل بیماری کرونا خواهند شد. سنترسینماپرس – با انتشار رسمی فراخوان سی و نهمین جشنواره فیلم فجر آثار سینمایی کشور در سال ۹۹ آماده حضور در مهمترین

با انتشار رسمی فراخوان سی و نهمین جشنواره فیلم فجر آثار سینمایی کشور در سال ۹۹ آماده حضور در مهمترین رویداد سینمایی کشور در بدترین سال سینما به دلیل بیماری کرونا خواهند شد.
سنترسینماپرس – با انتشار رسمی فراخوان سی و نهمین جشنواره فیلم فجر آثار سینمایی کشور در سال ۹۹ آماده حضور در مهمترین رویداد سینمایی کشور در بدترین سال سینما به دلیل بیماری کرونا خواهند شد.

سینمای کشور پس از سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در سکوتی سرد و طولانی فرو رفت، شیوع بیماری کرونا و تعطیلی طولانی مدت سالنهای سینما به عنوان سخت‌ترین دوره هنر هفتم در تاریخ سینمای کشور محسوب می شود.

عدم برگزاری اکثریت جشنواره‌های سینمایی، از دست دادن سه فصل از اکران سینما و مهمتر از همه اکران نوروزی ۹۹، شکست اکران آنلاین و عدم موفقیت سینما ماشین باعث شدند تا سینما یکی از تلخ‌ترین دوران خود را پشت سر بگذارد، در این میان انتشار فراخوان جشنواره فیلم فجر با وجود موافقان و مخالفان خاص خود شاید بتواند نور امیدی را بر پیکره این هنر بتاباند.

فیلم سینمایی «نگهبان شب» به نویسندگی مشترک رضا میرکریمی و محمد داوودی و کارگردانی و تهیه‌کنندگی رضا میرکریمی که ماه گذشته پروانه ساخت دریافت کرده است، وارد مرحله پیش تولید شده و هم اکنون مراحل انتخاب بازیگر را پشت سر می گذارد.

نوید محمدزاده اولین بازیگری است که برای حضور «نگهبان شب» انتخاب شده است. در این فیلم که پیش‌بینی می‌شود مرحله پیش‌تولید طولانی را پیش رو داشته باشد، مانند ساخته‌های قبلی این کارگردان قرار است چند چهره تازه هم به سینمای ایران معرفی شوند.

در این فیلم که پیش‌بینی می‌شود مرحله پیش‌تولید طولانی را پیش رو داشته باشد، مانند ساخته‌های قبلی این کارگردان قرار است چند چهره تازه هم به سینمای ایران معرفی شوند.

علاوه بر بازیگران چهره و سلبریتی‌ها میرکریمی طی فراخوانی از بازیگران جوان سینما و تئاتر دعوت به همکاری کرده است، اتفاقی که در همان ابتدا با استقبال چشمگیری از سوی علاقمندان روبرو شده است.

فیلم قبلی سید رضا میرکریمی با عنوان «قصر شیرین»، با دریافت بیش از بیست جایزه بین‌المللی، حضور موفقی در فستیوال‌های جهانی داشت و جز هفت فیلم مطرح سال آکادمی افسانه زندگی سینمای ایران هم قرار گرفت.

«نگهبان شب» به نویسندگی مشترک رضا میرکریمی و محمد داوودی و کارگردانی و تهیه‌کنندگی رضا میرکریمی فیلمی پر بازیگر است و  با معرفی چند بازیگر جدید در کنار چهره های سینمایی شناخته شده ساخته می شود.